Babbelkvarnen

 
Klimpen har gått och blivit en riktig babbelkvarn. Han babblar så han snubblar över orden och våra öron inte hinner med. Dock upprepar han gärn typ sjuttielva gånger ifall man inte verkar höra eller fatta vad han säger.
Oftast rapporterar han allt han ser, så man kan inte göra nåt i smyg för Jones längre. Ibland drar han såna grejer som jag inte kan fatta att hans fantasi räcker till i den åldern. Plus att han går omkring och febrilt försöker upprepa ord med R i, och så blir Ret till ett underligt skorrljud så man har svårt att hålla sig lika allvarlig som gossen själv är.
 
Idag berättade han stolt att pappa och Ippe ha stoo haba, men mamma har bara en haba.
 
Och i och med den haltande potträningen har jag försökt med att berätta vem alla som kisar på bytton, och nu varenda gång Klimpen är inne på wc så drar han samma radiramsa: mooommoo kisar på bytton, peeeepa kisar på bytton, faaammo kisar på bytton, duuunttimommo kisar  bytton...Heeeela släkten genom, ändå till Sverige. Klimpen kisar dessvärre icke på varken potta eller bytton. Hans livs största förnedring sker när vi skippar blöjan och endast sätter hans nya boxers på honom.
 
Hade tänkt mej en bild eller två, men dom blir upp och ner och min begåvning räcker inte till för att åtgärda problemet så jag skiter i det. Har andra energiluckor att fylla. Herregud vad tungt det är att bli inkörd på jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0