Skrämmande.

Jag har alltid råskrattat i smyg åt såndär par som är sådär äckligt inkörda på sina mönster, gör alltid samma saker på samma sätt och tar varandra förgivet och går på wc inför varandra och har likadana tuulipukun. Har lovat mig att nå ja kommer nu aldri ti bli sånde me Jones!

Men dagens fick mej nästan att bli lite skraj. Jag har haft Jones' farsdagspresent på köksbordet nu lite över en vecka. Observera att jag noggrant slagit in den så att ingen kan tjuvkika i paketet utan att det syns att någon gjort det. Så har ju Jones hållit på varenda eviga dag och frågat vad det är i. Och idag hade jag klurat ut världen fiffigaste ledtråd, en sån ledtråd som gör en hysterisk av nyfikenhet. Jag sa att nå, när du öppnar hede så slänger ja bort tri. O andra delin innebär att du sedan kommer att stirr stinnt på mej o fråg när du ska använd di.

Vad gör fanskapet? No, siin on sit varmaan jokku rumat Reinot ja kalsarit.

Eeehehehee
krystar jag fram för att verka som att gissningen gick käpprätt åt helvete. Så frågar jag varför han tror att paketet innehåller kalsonger och Reinot. Det lär vara en självklarhet eftersom jag klagar så mycket på konditionen av hans boxers samtidigt som jag smygmobbar honom för att han och Targa är dom enda i detta hushåll som inte har Reinon.

Jag himlar med ögonen för att in i det sista kämpa för att han ska börja tro att han har fel. Samtidigt som jag inser att jag tagit ett enormt smygsteg mot det där med tuulipukuna. Efter imorgon kommer alla tvåfotade i denna familj att ha egna Reinot. Hur genant är icke det?!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha, va han va dukti som klura ut he ;) Ja va me om en lite liknande händelse igår. Hadd köpt en fiskedagbok åt Toni i farsdagspresent å slagi in pakete å sen fören farsdan fråga ja va han vill ha ti julklapp.. Så säger han "vaikka sellanen kalastuspäiväkirja, jos sellasia on, en muuta tartte." Ja börja skratt å så fråga han vafö ja skratta, måsta börja fråg varifrån man kan köp såna så att han int sko förstå att ja hadd köpt en sån ti farsdan.



Targa sko ju no måst få Reinot å, nån sko måst designa såna ti hundar :D

2011-11-13 @ 09:25:57
Postat av: Terhi

Hahaha, ni e no båda (du o Heidi) riktiga tuulipukupariskuntia me era karar. :D

2011-11-13 @ 20:40:15
Postat av: Emmalainen

Turre! Eläppäs ny nuan paa! Tiedän et TEILLÄ on Tatun kanssa samanlaiset tuulipuvut, samanlaiset lenkkarit, ja vielä tollanen pirtsakka neonvärinen myssy missä roikkuu sievä tupsu. :D

2011-11-14 @ 19:58:11
URL: http://theems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0