Impulshantering

Det är farligt med barn. Man kan inte hantera sina köpimpulser. Klimpen skulle få 4 nya tuttfalsks-tuttar, som fick sällskap av 2 tuttflaskor, 7 babyskedar och lite annat smått och gott. För att inte tala om det jag klickade hem igår. OCh det ja bara måste klicka hem idag.

Jag blev liksom bara så himla motiverad att köpa en massa då han idag liksom fattade grejen med att äta potatis från sked. Ena tuttflaskan köpte jag för att vi ska ha en skilld välling-flaska då vällingdagen kommer, den andra köpte jag för att den var fin. Skedarna köpte jag förstås för att de behövs. Allt annat behövs också. Jag har en liten speciell förkärlek för barnvagnar, och eftersom det inte funkar med att köpa nya hela tidan kompenserar jag det med tuttflaskor tydligen. Psykologiskt. Och ekonomiskt. Tuttar går också bra, men med tanke på vilken problem jag hade som liten med tuttar så kan jag hålla mej. Sen suktar jag efter att köpa en pipmugg, men tvingar mej att vänta lite än. Han måste ju hinna använda sina femtielva tuttflaskor. Okej, han har bara 8. Bra ti ha skit ti va utan. Han skulle ha fler om jag fick göra vad jag vill. Men pipmuggen hinner vi med...!


Är Klimpen nöjd så är alla nöjda.


Ikväll ska jag få klippa håret. Äidin laatuaikaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0