He is a man

Det var potatisdag idag. Hade inte förberett mej mentalt så det kändes liksom nästan lite vemodigt. Men egentligen inte. Potatisen var inte så överdrivet populär, men några skedar smakade Klimpen på. Han blir säkert vinsmakare- smakar, funderar, och spottar ut! :D


Grimasen syns inte riktigt från sidan, men den sa allt.


Fingrarna slog potatisen....

Och, idag fick jag det bekräfat att jag inte har haft vattkoppor som liten. Why? Klimpen har vattkoppor. Om mamman har haft vattkoppor som barn får babyn antikroppar mot det i typ ett halvår. Bittert på något sätt. Jag tycker inte att man ska behöva ha vattkoppor då man strax ska fylla 4 mån. Okej, jag är ju inte hundra säker på att det är vattkoppor, men om jag igår såg en näppylä, och idag ser 9 näppylän som ser ut som sprängfyllda finnar med en maffig rodnad runt så drar jag den slutsatsen.

Fine om Klimpen behagar att vara tidig med det ena och det andra, men jag hade förväntat mej att han ska gå innan han får vattkoppor. Huvva då. Fan om nästa veckas vacciner blir uppskjutna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0