Familjeliv.se

Exempel: "när min lillebror va liten kunde han inte säga sugrör, så han sa sugröv."

Okej, det där är kanske bara något jag dog av skratt åt. Familjelivs hetaste debatter förgyller de flesta av mina kvällar. Jag skäms med och för folk, jag tycker synd om dom korkade, skrattar ihjäl mej åt diverse uttalanden och funderingar. Om jag har det minsta brist på att göra, så underhåller Familjeliv mej. Det är liksom så spännande att följa andras debatter och strider utan att behöva blanda sej i. Sitta och tycka bara utan att göra något liksom.

Exempel: "Varför förfaller ni och blir sunkiga träskpaddor med flottigt hår?" Riktat mot mammor. Så himla underhållande. Och rörande, att det alltid finns någon som bryr sej om andra, lite förfallna människor också!

Jag blev mamma, men var tydligen frånvarande när dom delade ut flottigt hår och träskpaddesunk. Vad fan är en träskpadda? Finns det sådana i Finland också? Svenskt nationaldjur? ;D
Jag blev bara lite randig. Randig träskpadda? Randigum trescpaddum.

Nu ska jag ta beslutet om huruvida jag ska studera gynekologi eller steriliseringslagen fram till 1970 ikväll.



Nysvängd.


Ingen mat får man heller. Måste. Äta. Leksak.

Detta inägg är, efter ett indirekt krav, tillägnat min vise vän Sofistikerade Sophia, även hon blivande träskpadda. Nu behöver hon inte längre läsa om moderlig slughet. Inte ni andra heller.

Kommentarer
Postat av: Sofistikerade Sofia

Man tackar och bockar :) ha det bra!

2011-05-09 @ 15:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0