Vad gör man...

när man ser en tuttflaska, förälskar sej i den, men tar den inte. Jo, man tänker på tuttflaskan i 3 veckor, varje dag, och känner en klump i magen. Sedan åker man tillbaka till butiken, och konstaterar att den inte finns längre. Ärligt, jag tänkte brista ut i ett hulkande hormon-gråt. Men jag höll mej från det. Vad gör jag sedan?  Åker hem och letar den på internet. Och den finns i en engelsk nätbutik, och i en diffus nätbutik i Kuopio. Okej, tuttflaskemärket är vanligt, och finns i de flesta matbutiker, men det handlar om färgen och storleken här. Jag har, okej, Klimpen har, 2 st 260ml:s flaskor, och en 330ml:s flaska. Och nu var han tvungen att få en till 330 millilitrare, en blå. En riktigt skön blå. Han är så kräsen!

Nåja, beställer från den inhemska butiken, och de råkar ha flaska till nedsatt pris. Och så besällde jag ett häftigt tuttsnöre. Totalt 8,99€. Och postavgift 14.50€. Kan ni fatta. Handlar för under tie pengar, och betalar hundra pengar för att få hem det. Men, det är värt det. Så himla värt det.

Måste bara göra lite smygreklam till blivande träspaddor i min närkrets. Dessa MAM-flaskor är huippu! 160ml och 260ml:s flaskorna har en bottenventil, och den större flaskan har den inte. Och jag bara älskar dem. Okej, vanliga Ainu-flaskor är också trevliga, men om man vill ha nåt lite trevligare så gäller MAM. Och så har dom olika stora tuttar, och olika färger och figurer i olika butiker. Eller så känns dom bara så maffiga för att dom kompenserar min vagnmani. Nej, dom är bra på riktigt.

Ingen bild idag. Snabbt nät kombinerat med snabb dator.  Mums.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0