Jag e mies. Klimpen e mies.

Eller egentligen går jag under kategorin Teräspallit. Nu har jag fått vitsord i alla kurser, och allt är godkännt med riktigt skapliga siffror! Jag är så jävla stolt över mig själv, om man får lov att skryta lite. Ett tag tänkte jag nästan ge upp, men jag gjorde det inte. Det får jag nog tacka min lata idiot klass för, o självklart alla andra nära och kära som hjälpt till. Och Klimpen förstås. För att han är ett snällt barn, som så många gärna säger. Jag föredrar att säga att han är en nöjd typ. Oftast.

Så, nu har jag haft min migrän, som tack och lov bara var en 1½ dags grej istället för 3 dagars grej, och nu tänker jag vara jättemammaledig. Möjligen några inhopp, men annars tänker jag bara göra ingenting, förutom att bli äckligt brun och sysselsätta Klimpen så att han blir en god medborgare.


Och nu har jag accepterat att denna typ, på bilden 1 dag gammal:

..inte kommer att leva på ersättning till han är 30...inte ens tills han är 15.

Han slukar 6 iskuber föda på en gång, och blir förbannad när det tar slut, och vrider i sig typ 100-150 ml mjölk på det. Folk sa att smakisarna är små, bara några skedar åt gången av en smak, och att man håller på så med flera smaker. Nu börjar han snart på sin 4:e vecka med människoföda, och han äter som en häst. Och han ser alltid lika irriterat på mej då jag torkar munnen efter sista skeden och sedan ger mjölken. Men jag kan väl inte ge honom hur mycket som helst?! 6 iskuber är mycket. Hu då.


Idag fick han till och med blåbär. Så det är väl bara att suga in. Typen blir stor och kräver mat som en mies.


Fin min igen. Men far i huset är en mindre proffsig fotograf, så det blev som det blev. Och jepp, vi har dubbla haklappar, för det har tidigare konstaterts att vitt i detta hushåll inte är smart i samband med mat.



Miäs.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du får säg åt Joni att han tar extra jobb...Klimpen kommer att äta er ur huset ;)

2011-06-13 @ 18:36:57
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com
Postat av: Emmalainen

Jo, me tanke på hu Jones äter nu, o hu han lär ha äti som liten aktiv pojke o lite större aktiv miehen alku, så blir man no lite skraj! :D

2011-06-13 @ 20:41:57
URL: http://theems.blogg.se/
Postat av: Tette

snärti miäs :)

2011-06-15 @ 21:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0