Tekniska Emma

I total brist på annat, så började jag göra en ny blogg idag. Skulle jag ha vetat hur många Harjulanska raivare den bloggen skulle orsaka mej hade jag nog inte börjat på med det idag. Jag är liksom inte så begåvad på dendär fronten. Men jag tappade nerven så totalt, så jag loggade ut mej och bestämde mej för att jag ska sova på saken och ta tag med nya krafter imorgon. Eller nästa vecka. Den nya bloggen kommer på blogspot, men den är så skrattretande mitt-i-halv-färdig, så jag upplever det för genant att offentliggöra den ännu. Eller, den finns väl där för hela öppna världen, men jag tänker inte hjälpa någon att hitta den så som den ser ut nu.

Varför är inte jag någon teknisk handy man? Kanske är jag överbegåvad på någon annan front. Dock har jag nog inte upptäckt den grejen ännu.

Idag tog jag en sväng om till mommo, och dit kom min lilla kusin. Så satt han och berättade lite homoerotiska historier från armén, och så led Targa av luftbesvär och så åt vi mat á la mommo och så gick jag och Targa hem.

Och nu har jag ett problem som gnider sej i mitt huvud. Vad ska man köpa till förlovningspresent åt folk? Jag tänkte på något Iittalagrejs, men jag vet inte om det uppskattas, eller om det redan finns sådant hemma hos dem o.s.v. Det är liksom en gammal nära vän, som var närmare förr. Jag tror vi har glidit isär för att våra respektive inte riktigt är på samma våglängd. Inte ens lite åt samma håll, och så blir det så där ni vet, krystat, och till sist så konstaterar man att jaa, det börjar väl vara ett tag sedan, heheh.. Herregud, om man riktigt börjar tänka, så har det där fans fenomenet hänt med fler än en kompis. Och inte endast p.g.a allas nyfunna kärlekar..utan..liksom...saamattomuus ja laiskuus. Hujedamej. Sedan finns det dom som man drags med år ut och år in, och så finns det dem man träffar mycket ett tag, för att sedan gå in i dvala från, och sedan träffas man igen och allting är precis som förr. Och dem som man inte känner att man har så mycket gemensamt med längre eftersom man själv inte har tålamod att springa på krog som en apa 2-3 ggr i veckan.

Så..vad ska man köpa i förlovningspresent..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0