Sjukstuga

Det räcker inte med att jag går omkring med konstant huvudvärk (i orginalform nu, icke migrän), domningar i ryggen, kramper i ljumaskarna, mensvärk, löjliga sammandragningar och dylikt, i fredags började det med att jag fick börja lyssna på slummiga grannfrun som hostade upp diverse sekret och även analyserade dem via telefon åt nån. Tack och lov finns det en vägg emellan. Hon hostar som en häst. Och nej, som blivande sjukskötare har man inte lust att bevittna liknande grejer då man är hemma och känner sej lite pluttig bara för att man ska bli sjukskötare och förväntas tycka allt såntdär är trevligt. Jag har inte svårt med något annat än löständer och upphostningar, och av dessa handskas jag hellre med löständerna. Men hemma alltså så vill jag inte ta del av andras sekret och symptom.

Nåja. Igår blev Jones gnällig. Ynklig. Nästan fem före döende. Så från och med igår kväll har jag hört på hans hostande och snörvlande också. Dock hör jag hellre på Jones än på grannkärringen. Nåh. Andningsvårigheterna orskade ju förståss ett maffigt snarkande och övriga ljud som kan uppkomma när man försöker få luft utan häftigare framgång. Nu är han febril, och manlig som han är ligger han och vibrerar på soffan och känner sej svag. För att han inte ska bli alltför svag och svimfärdig ifall om jag ett tu tre får fara och föda idag, så smyger jag i honom lite medicin och smörgåsar.

Och Targa spyr och haltar med en tass. Så med lite konstant huvuvärk, domningar i ryggen, kramper i ljumskarna, mensvärk, löjliga sammandragningar och dylikt så är jag riktigt nöjd.

På tisdag blir jag igångsatt. Vilket säkerligen kommer att ske på så sätt att jag återvänder följande dag för att producera avkomma. Vilket betyder att jag troligtvis kommer att fira födelsedag på sjukhuset med mina blåa Reinon. Bjuder dom månne på tårta? Nå nej. Sedan är det bara 2 veckor tills jag ska studera flitigt. Om nån hade kommit ut i tid, hade jag haft 4 veckor på mej innan jag ska studera flitigt. Tack och lov kommer jag att få göra mycket hemma. Hade jag gått i en smartare skola hade jag inte behövt studera flitigt alls på flera månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0