Ny temablogg?

Slogs idag av tanken om jag skulle börja med ett tema på bloggen. Typ hur man får ut en avkomma snabbt, smidigt och enkelt. Men jag konstaterade ganska snabbt att det inte skulle hålla liksom, jag skulle  sväva off topic, så att säga, titt som tätt eftersom jag har ganska vid och bred tankeverksamhet. Så jag tänker fortsätta svamla om precis exakt vad som helst.

Jag kan ju åtminstone meddela att jag var på mödrapolikliniken i måndags för kontroll. För en gångs skull var jag nästan förväntansfull över att gå till gynekologen, eller ja liksom, jag var förväntansfull på eventuellt resultat av en undersökning. Men nejdå. Gynekologen meddelar att han "inte vill störa den nu". NÄHÄ. Så jag får bara yttre undersökningar. Och här sitter jag nu och skriver blogg när jag skulle ha kunnat ha chansen att få en leverans igångsatt i måndags och ligga på BB istället. Nu ska jag på nytt nästa torsdag, på den rätta dagen. Men jag tänkte att jag inte ska behöva den tiden nästa vecka, för jag ska ju inte gå över tiden. Har jag tänkt.

Nu har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har städat huset sedan julen. Jag har lyssnat på musik och gjort Shakira-moves, hoppat i snödrivor med Targa, bytt sängkläder, promenerat raskt och långsamt, gått i trappor med två steg i taget, med ett steg i taget, haft brottningsmatch me Targa på golvet och riktigt mycket mera kommer jag inte på att göra. Till och med i bastun har jag varit. Envis klimp.


Bjuder på en magbild tagen i misstag, oppifrån. 38+3.

Nu blev jag riktigt äckligt snål på kyckling-wok med ris. Och kycklingen ska kryddas med soja och honung och peppar. Åååh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0