Botten is nådd

För inte så länge sedan återupptäckte jag Tapio Rautavaara. Idag blev jag snål på lite Rautavaara, så juutuubade honom. Vips, så tar jag mej själv på bar gärning med att lyssna på barnlåtar och vaggvisor. På you tube. Det började ju förstås från Sininen uni, ni vet om Nukku Matti. DÅ har man lite att göra. Det är liksom något man inte borde berätta för stora allmänheten. Då är det annat om man liksom, söker en viss visa eller något. Men om man gör det i brist på annat att göra? Och om man dessutom råkar sjunka så lågt att man kan fälla en tår till en visa, då är det tur man inte har lång väg till psykiatriska enheten.


Kan ju passa på att berätta att jag låter som en groggad whiskey-kråka när jag sjunger, så det kommer väl knappast att ske att jag sitter hemma och sjunger barnvisor för klimpen. Om jag inte ful-sjunger. Men då riskerar jag miljöförstöra en annars ganska lovande blivande medborgare. Men jag tycker det är jättetrevligt med föräldrar som sjunger och ramsar och svamsar med sina barn. Det är nog jättetrevligt för utvecklingen också, dock tror jag inte att man faller mellan stolarna i samhället som tonåring bara för att mamma och pappa inte sjöng barnsånger åt en...eller vem vet förresten. Mobbning, skolmassakrar, knark och andra otäcka grejer kunde kanske utrotas om barn fick sin dos barnvisor och ramsor som små. Mitt barn får det via You Tube i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0