Tekniset tiedot päivitetty

Det var alltså 1 månadsrådgivning idag, och Klimpen är nu snart en riktigt man enligt tanten, för han väger  4789 gram, är 56,7 cm lång och huvudet är nu 37,5 cm... Plötsligt fick jag en acceptabel orsak till min onda rygg. Och praktexemplar som han är så visade han opp sin bästa sida och fick beröm för att han är stark som en karl då han bär sitt huvud så fint. Igår skulle vi göra leravtryck födelsedagen till ära, men vi kom på det så sent att han redan var nerpackad i sängen. Så vi ska göra det idag, även om mitt hjärta gråter blod eftersom det inte blir exakta 1 månaders fötter och händer idag längre, och jag måste skriva dagens datum fast jag ville ha gårdagens datum på plattan. Så himla svårt att inte få som man vill. Såja. Det var dagens Klimp-fakta.

Nu ska jag ta itu med Targa som ska till läkaren imorgon. Ni vet väl att man ska vara prydlig då man ska till läkaren. Så öron ska putsas, klor ska klippas, tovor ska bortklippas, pälsen kammas och sådant. Hon ska få något gott ikväll eftersom hon ska fasta efter klockan 12 inatt eftersom hon blir nersövd. Av erfarenhet ska jag inte stå på knä framför henne i väntan på verkan, för sist jag gjorde det spydde hon ner mej. Och det var på söndagsdejour, så jag fick dessutom betala riktigt jävla bra för det hela också.

Vad hände förresten med den nya bloggen? Inspirationen att fixa sidan tog slut på något sätt. Och det beror inte alls på att jag blev förbannad över att jag inte kan fixa med sånt där. Kanske en vacker dag ändå.

Ju mer jag tänker på att jag inte vill ha socker, desto snålare blir jag. Om jag tänker att jag inte ska tänka på det, blir jag snål. Om jag inte tänker på det så tänker jag på vad jag är snål på. Och så är jag snål på pistache nötter. så det kan jag väl ändå unna mej, så saltet får svälla upp mitt fejs under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0