På begäran...

..av sofistikerade Sofia måste jag göra något åt bloggdammet. Jag vågar inte trotsa henne eftersom hon är på slutklämmen på sin jäsningsperiod. Jones sa att det kan vara ödesdigert att inte lyda en havande kvinna. Jag undrar vad han syftar på?

Nu råkar jag inte ha något på lager. Jag har haft en massa på lager, men jag har glömt allt. Man blir degig i hjärnan av att vara mammaledig. Några inhopp har jag gjort, men jag är degig i alla fall. Dessutom ska vi flytta, så jag lider av sånder pretraumatisk stress. Stressar i förväg. Och som bekant så blir jag om möjligt mer degig när jag har mycket som jag borde få gjort.

Klimpen ska få ett eget rum. Vi flyttar så fort gamla invånarna är ute. Och då borde vi måla om Klimpens rum, för det är skrik-lila. Om vi gör det nu, eller sedan vet jag inte. Men hyresvärden står för kalaset. Och för annat smått och gått som vi ska ha dit. Och, det finns en diskmaskin där. Det vinner 43-0 över det fakta att vi ska på tredje våningen. Och annars också är den nya lägenheten typ 43 ggr trevligare än denna var vi nu bor. Och löjligt lite dyrare dessutom. Och diskmaskin finns där. Och 4 skrubbar. Eget rum åt Klimpen. Och diskmaskin.

Ska blir skönt att slippa ha en flåsande unge brevid sängen. Missförstå mej rätt, jättemysigt är det ju, men när typen sover hela nätter men ändå har diverse diffusa ljud som gör att jag vaknar, går och sätter tutten åt honom och så lyckas han fatta att mänsklig kontakt är erbjuden och piggnar till och blir förbannad och ligger och flåsar innan han somnar om samtidigt som jag är vaken och snurrar i sängen och kuckar om han somnat om så blir det en såndär trevlig cirkel som man klarar sig utan på nattetid. Men Klimpen behöver möbler till sitt nya rum. Han har bara en säng. Men det klarar han väl sig på. En säng, lite vatten och knäckebröd. Så att han inte blir bortskämd menar jag.

Klimpen började ta sig framåt på sin 6 månadersdag. Och nu kryper han. Och ställer sig upp på knäna mot olika passliga föremål. Otäckt. Och han har börjat acceptera burkmat också. Sålänge det är blandat med hemmalagad mat. Och han äter 5 karaportioner fast föda om dagen. DÅ är man stor pojke.




Eftersom Klimpen inte har egna leksaker måste han nöja sej med Targas.

Märk väl att jag inte alls är insnöad på Klimpen inlägget. Jag tänker på flytten och skolan i vardagen också lite.


Kommentarer
Postat av: Petra

Alltså, fanns he nån diskmaskin där? ;)



Skämt och sido, diskmaskin är gud och efter att man haft en så kan man inte leva utan. He e sama med garage, nu då vi har det så kan man inte flytta till ett ställe som inte har det...jag menar, vart skall vi föra allt krääsä som vi samlat i flera år.



Vi måste hitta nå möbler åt honom nu. Jag kan ju erbjuda ett blått/turkosblått/nån blåaktig färg telefonbord (det som vi hade hemma då vi var små). Vill inte kasta det, men har inget ställe för det...så om du är intresserad så...då skulle han ha en säng OCH ett telefonbord. Alla 6månaders bebisar behöver ett telefonbord =)

2011-08-10 @ 19:33:08
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com
Postat av: Emmalainen

Oj vet du, he fanns diskmaskin där! :D Jo halleluja, nu lova Jones att han sku böri bak oftare. O tilome ställ till me mat oftare! :D



Och jo, vi tar gärna telefonbordet! Hu ska man klar sej utan ett sånt då man e halvvägs ti ett år?!

2011-08-11 @ 21:21:32
URL: http://theems.blogg.se/
Postat av: Haidi

He e bra ni flyttar närmare oss så får kusinerna träffas mer :D int för att vi nu bor så långt ifrån varandra nu heller ;)

2011-08-12 @ 10:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0