Ökad visdom.

Igår utökade jag min vishet, och bara för att nöta in faktat i min hjärna vill jag dela med mej av min nyinförskaffade visdom.

Det handlar om blöjor. I detta fall Libero, eftersom dom är de enda blöjorna som sett dagens ljus i detta hushåll.

Ett vanligt paket blöjor, för tillfället aktuella nummer 4 och 5, kostar 12,90 i både Minimani och Prisma. Och i Citymarket. Prisma är enda stället som brukar ha stora paket (inte lådorna), OCH, det stora paketet kostar 13,95. Med nästan dubbelt fler blöjor. (Plus att dom hade jumbolådor på erbjudande 12,90!!)

Visdomen? Handla blöjor på Prisma.

Jag köpte 2 jumbolådor och ett stort paket och var nästan salig. Jumbolådorna innehåller 84 blöjor/låda, och stora paketet 80 blöjor. Vanliga paket innehåller 46 blöjor av denna storlek Klimpen nu har. Jag fick alltså 248 blöjor, när jag skulle ha fått 138 blöjor för typ ganska exakt samma pris.

Och så undrar jag varför jag i all värld inte fattat att kolla upp sånthär tidigare?! Över ett halvår har jag liksom gjort idiot-blöjköp. Är jag dum eller?

Köp blöjor på Prisma. Betala mindre och få mer. Dessutom skramlar man hem lite S-bonus också.

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för vinken...man kan ju spar lite på det de sättet. Vi handlar ju oftast på prisma eller s-market iaf men anyway...

2011-08-21 @ 19:33:38
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com
Postat av: Haidi

Ja tackar också för tipset! :D

2011-08-25 @ 08:43:07
Postat av: Heidi

Ja tackar också för tipset! :D

2011-08-25 @ 08:44:14
Postat av: Heidi

Oops! Ja lyckas allti klick flera kommentarer då ja tror att den int syns ;)

2011-08-25 @ 08:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0