en massa mycket möjligt.

För det första, går jag omkring med sympati-önske-sammandragningar. För att jag inte tycker att S ska behöva vara havande i 42 veckor som jag. Ibland drar sammandragningarna riktigt mot ryggen, så det är av rätta sorten. Kan skicka över lite till dej min vän..! Senaste jag såg henne sa jag att jag inte vill se magen igen. Men jag vill se S snart, så den inneboende får vara så vänlig och söka sig ut. På order av Klimpen.

Flytten...Jaaa herreeeguuuud vilket jääävla helvete!! Igår var vi med hyrestanten och kollade läget, och drog slutsatsen att lägenheten ska genomgå en total pintaremontti innan man kan bo där utan att ta livet av sitt förstånd. Nåja, det är ju skitkul att få nya fräscha väggar. Och om färgen stör oss drar vi över nytt och får pengar för det. Köksskåpen och badrummet och skrubbarna är det enda som blir orört. Jovars. Ingen panik eftersom gamla hyresgästerna hade städat så bra. INTE. Alltså herregud, jag fattar inte att man kan få det så grisigt, och lämna det ostädat. Kylskåpet, frysarna, ungen, runt spisen, bakom kylskåpet, wc-stolen (ni vill icke veta), alla dörrar, lister, handtag ja fy fan allt. Dom hade passligt med grejer för att täcka all skit så vi inte såg det tidigare. Det tog med två timmar att göra rent kylskåpet in och ut, sedan blev det bråttom hem till kvällsgröten. Jones är där och skrubbar ännu. Han åtog sig spisen och det området. Väggen bakom. Fy fan. Skulle ALRDIG ha pokka att lämna såndär skit efter mig!

Nu hoppas vi bara att vår nuvarande lägenhet kan vara vår fram till den 15:e så nya är klar. Men då blir det dubbelhyra nästa mån, men vi får ju tillbaka 980€ i hyresgaranti, så kanske vi får en julskinka på bordet i år. Jepp, snart är det jul. Men först ska två bebisar komma ut. Den ena kan skynda, den andra ska vara oerhört punktlig, om inte nån dag i förväg. Känn ingen press syrran och sofitikerade Sophia, ut med dom bara så jag slipper gå med sympati-symtom. S's bebbe får åtminstone se till att hinna bli ett sommarbarn i augusti, och inte ett höstbarn i september. Men som sagt. Ingen press. Ut med den bara.

Nu jobbar jag ännu imorgon, sedan är det troligtvis slut på inhopp innan skolan början. Jag hinner inte med någondera, för jag torde skura andra människors skit. Och underhålla min son. Men jag tänker på pengarna och ler. Och blir skitnervös för min sjukhuspraktik igen. huudå. 10 veckor innan jul! Kommer jag att hinna handla julklappar?


Finn ett fel.


Och hur blev det med dendär nya bloggen  som skulle ha snabbare bilduppladdning? Jag tappade lusten för att den inte lydde mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0