Arbetsfördelning

Det är något som fungerar alldeles utmärkt i detta hushåll. Vissa gånger. Som idag till exempel. Först var vi och handlade lite smått och gått. Vid kassan säger Jones åt mej att gå och packa för han kan betala. Bra, han packar ändå korkat. Sedan kommer vi hem och jag börjar borsta hunden, som för övrigt meddelar att det är dags att övergå till vinterpäls. Det kom en full Lidl-påse och lite till. Det som inte träffade påsen lämnade på golvet. När jag var klar svor jag över allt jävla hår, och hur sjuk jag blev i ryggen av att sitta på golvet och borsta min lilla hund medhårs. Diskret börjar Jones dammsuga. Lika bra det om han ville slippa mitt vredesutbrott som jag alltid får när jag dammsugar denna lägenhet. Varför? För att golvet, alltså plastmattan i denna lägenhet inte sitter fast. Du kan inte ens ha dammsugaren på medelstarkt sug utan att golvet lyfter.  Detta orsakar nervsammanbrott, för med hundhår och stenar på golvet måste ju dammsugaren suga, men det går inte. Plus att köksskåpen inte hålls uppe utan glider fast av sej själv. Pisslägenhet helt enkelt.

Nåja. Sedan frågar han snällt vilket projekt han ska syssla med idag, han har tre mina projekt på gång. Bara för att han råkat vara snäll idag så fick han göra klart spjälsängen idag. Resten kan vänta, om han inte orkar med dem idag.

Under tiden hinkar jag i mej te och honungsvatten om vartannat och hittar på saker som måste göras, borde göras, kunde göras och så vidare. Jag konstaterade att lägenheten i princip är i ordning nu, så ja tände lite ljus för mysheten. Då kom jag på att 3 tavlor ännu ska upp, vi har ingen spegel, vi måste hitta en ny byrå, lägga nya hyllor i skrubben, skaffa gardiner till köket, köpa en golvlampa och någonslags hörnbord och en bil.

Dessutom råder det hemköpsboom i vår närkrets nu, och det leder till att man blir jättesnål på att börja bygga. Men det kan vi inte nu, eftersom banken tycker att rätt ska vara rätt och att jag också bör ha inkomst innan vi börjar. Så banken suger. Det vi betala nu i hyra och banklån motsvarar ett stort låns avkortning. Känns så jävla onödigt. Det ända vi kommer att göra i år är att bygga en väg. Alla andra renoverar och inreder sina nyinskaffade hem. Åh. Jag svär över denhär lägenheten varje dag. Den stör mej.

Nästa helg ska vi på byggmässan, och då börjar det klia om möjligt ännu mer i fingrarna. Men det är bara att nöja sej med att sätta sej i soffan och surfa bland inredningshemsidor och vräka i sej choklad.

Och, gott folk. Ni skulle ha fått en massa bilder på bland annat kommande hus, tomtarbete, hundfasoner, diverse fulheter och en massa skoj, om vårt internet funkade som det ska. Det gör det inte. Jag tycker inte det är värt att dividera med en bild mellan 6 och 10 minuter, för att sedan konstatera att uppladdningen misslyckats. Så internet suger också.

Nu ska jag trösta mej med choklad. Nej jag tror jag tar glass nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0