Allmän logik eller Harjula-logik...

En kommentar från min kreativa syster fick mej att bli riktigt fundersam. Hon sa alltså att man kunde  ta fram endast julpynt i en viss stil, och köpa lite nytt i den stilen...Och sen antagligen byta om för varje år o.s.v.. Det var ju en trevlig idé, och då har man ju faktiskt en skälig orsak till att köpa nytt julpynt om någon(=Jones) av någon anledning skulle råka ifrågasätta det.

Men, att julpynta eget hem är för mej ett relativt nytt under. Detta betyder att allt jag har är i samma stil, förutom domdär legendariska grejerna som jag snattade med mej när jag flyttade hemifrån. Så, måste jag nu köpa en hel ny uppsättning med julpynt i annan stil i år? Det vore ju harmt. Riktigt harmt. För då måste jag ju köpa dom där nya gardinerna. Och allt annat från tomtar och belysning. Jag tror nog det var så hon menade. Att man måste ha julpynt i lite olika stil (typ söta tomtar VS fula tomtar, rött och guld VS blått och silver) så man kan byta om. Och har man inte det så måste man skaffa sej hela faderullan.

Så. Nu måste jag börja fundera ut årets jultema hos oss. Det kommer nog att ta så mycket tid att jag inte hinner skriva om någon sjukdom på finska idag. Heller.

Kommentarer
Postat av: Petra

He va exakt he jag menade. Ett år brukar jag ha blått å silver, ett år rött och guld. Ibland tar jag fram ALLA tomtar jag hittar, ibland bara några. Årets grej blir nog en minimalistisk jul med lite lantlig känsla. Problemet är ju att det enda lantliga jag har till julen är: Ett par gardniner, som skall vara i köket. Två tyghjärtan som jag sydde igår, en tomte och några älgjul"bollar" i trä. Det kommer man nog inte långt med.



Det blir nog ett besök till någon julbutik...bara de skulle lägga fram julpynten så småningom ;)

2010-09-26 @ 11:12:48
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com
Postat av: Petra

Och just det, iår skall jag försöka lämna glittret i hyllan. Får se om det går. Speciellt få jag köpt supersnyggt svart för bara nåt år sen...

2010-09-26 @ 11:14:10
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0