Lycka heter Rennie

Tidigare har jag lite i smyg mobbat folk som lidit av halsbränna. Om de samtidigt råkat lida av sura uppstötningar, och dessutom varit smarta nog att säga det högt, så har jag gapflabbat som en gris. Så har jag härmat lite legendariska "jagharsurauppstötningar-fraser" såsom, "oj e tar så soårt". Men. Dessa tider är förbi. Efter att nu i några veckor ha lidit av en tilltagande återkommande halsbränna gav jag igår upp när det kändes som om en skogsbrand i storlek av 1/3 Finland ägde rum i min hals. Och så kan man ju inte ha det. Så jag tog Jones i vacker tass och åkte till apoteket. Farmaceuten frågade om vi ville ha hjälp, och då meddelade jag vad mitt problem var. Hastigt fyllde jag i att jag var havande, och det är därför som jag nu lider av dessa besvär. Men åh vilken lättnad av en liten torr sugtablett med wannabe spearmintsmak man kan få! Nu tänker jag trotsa tantvarningen och gå omkring med en ask Rennie i min väska.

För övrigt kan jag meddela att alla som lider av halsbränna från och med nu har min sympati. Kommer aldrig att mobba er igen. Det är nog tillräckligt jävligt utan mitt jävelskap.


Harmt nog, så hann jag ju nyligen beställa hem lite julgardiner. Och idag kom en till Jotexkatalog hem, som erbjöd -50% på dyraste produkten. Så, nu måste jag beställa hem ett par till gardiner, men eftersom de blir 15€ efter rabatten, och minsta leveranssumman är 20, så måsta jag hitta något mer jag vill beställa. Tänk, så trist.

Nu ska jag ta och skriva några rader om blod på engelska. Och sen ska jag översätta min redan inlämnade finska uppsats om COPD till engelska. Men det tror jag inte man får göra, så det där sa jag inget om.


Kommentarer
Postat av: Jessica

HAHAHAH! ^^ (ja ha aldri haft halsbränna xDD)

2010-10-14 @ 16:44:50
URL: http://cutiejess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0