Utdrag från min ungdom på berusad.org

När jag loggar in på nämda sajt, typ en gång i halvåret, blir jag alltid lika nostalgisk. Samtidigt svär jag över att fortfarande svär över samma bil. Och konstaterar i smyg att jag nog egentligen är lika korkad ännu, fast på ett mognare sätt.

I dessa tider, när vi beslutit att ge Hondan en sista chans, och till och med sätta lite pengar i den ännu, kan jag bjuda på följande;



reservdelar

Skrivet: 16.09.2007 - 12:32:50 Editera detta inlägg Radera detta inlägg

va kan man ha di till?
di e bra ti ha då nuvarande fittas. sen ere lite shit the same i vilket skick reservdelin e, fö sen då saker o ting böri funk igen, elo då man skaffar nytt fanskap, så ere bara ti skit i reservdelin.
föståss kan he va bra ti spar reservdelin typ i bakfickon, hanskfacke elo bakhovo etsom he kan kom han dan då man behöver han igen, typ allt skiter sej, man behöver nå ställ ti sov på, behöver transporteras på nå vis, behöver akut moralist stöd osv...
man ska tänk på ti int fövar reservdelan i elo brevi hovo-objekte, fö fösvinner he så far ju reservdelan o. he kan va lite pittit he.

sutt på han filosofin.


dukti bil

Skrivet: 29.09.2007 - 22:40:39 Editera detta inlägg Radera detta inlägg

gick genom besiktningen på fösta!!hahahaaahaha..ja e jeeesus!!ne kekkonens häst sku ja va om han gick genom..så nu e ja häst..!!!:D

trodd int fö fem penn att he sku ske såde bara. men sini.e man lycka så e man!hjälps int..
framringan e femföri explosionsfädi, men he tar int vi så hårt...vi kan ju låss byt ti vinterringar snart...

dukti bil 2

Skrivet: 07.10.2007 - 15:08:51  Editera detta inlägg Radera detta inlägg

stackarin e stått 9 dar o sitt dom ut på parkeringen. likföbanna startar han på fösta! no ere nästan att man får böri lyft på hattin!!

ja vill int på nå vis opphöj honda ti nå mäktit, tvärtom e int ja nå fö he märke, men min e no nå eget fö sej han!!di gånger man väntar sej att han ska fittas(besiktase, start eftä hundra dagar..) så nää DÅ e han i sitt esse o gör allt som e sneel bil ska gör.
di gånger då man föväntar sig att he ska funktioner utan problem(dagli start tidit på moron osv..) nä sini då satan ska he no fittas.
men ja e nu int nå fö dihe japanska funderingar fast di ska låss ha minst fel övälag..min smaragd ha fan havi hundrafemtitolv fel, så ja tror int ett jåta på he. men nu e han i skick.
men alla andra hondan(japanska bemun) kan no kokk se fö he. utom min.

 

 

dukti bil 3

Skrivet: 11.11.2007 - 19:42:18  Editera detta inlägg Radera detta inlägg

han e int nå dom int!!vet precis va man ska gör fö ti fittas me mej:
1. pärr en bra stund innan du hostar igång
2. stann
3. pärr igen
4. stann
5. pärr så satans
6. gå en stund, väldit svagt dock.
7. stann när chaufförin säter på bakrutsvärmarin
8. start som att du aldri sku ha jort nå annat
9. knyck o hopp o skutt allt va du kan då ni far iväg
10. gasin nästan i bottne i dehe skede innebär en hastihet på ca 5km/h
11. stann di tri följande gångren då fartin saktar ner
12. funger bra
13. när chaufförin stannar motorn, va då snäll o gå en stund fö de själv iallafall.

 

hund o honda

Skrivet: 06.01.2008 - 17:28:41  Editera detta inlägg Radera detta inlägg

säljes totalt felfri just besikta honda. får ej provköras. hund kommer på köpe. intressera? ring.

börn beibi bööörn

personli klyvning..igen..

Skrivet: 13.10.2008 - 22:47:57  Editera detta inlägg Radera detta inlägg

Ja tycker så fans synd om mej själv. ja riktit lider me mej...o he blir int lättare av mina restless legs, mina inre konflikter, min skitsofreni, o mitt ekande föbannade konto!!

Först o främst...bilin.
Köpt nygamla vinterdäck. på köpe fick ja vet att ja måst va sjuk i hovo då ja teks kör me såde släta ringar....
Vi böt drivaxlan o tänkt att jaaaanå int ere nå störr fel int, no går an genom noo...! vitut.
nååh..ja fick hem en fager lista på va som sku lagas inom en måna. Okej..Helminen next. igen mena ja. ja kom hem me 3 lampor(obs låt oss knulla punkter o minnas lampona som int muka lyst), o totalt 3 höftleder.. O JA VET ATT INT HE E HÖFTLEDER PÅ EN JÄVLA BIL men di sir ut så o di fötjänar ett vettit namn...sen fick ja hör att hu e du kuna kör me denhe då denhe ha vari såhe glapp?!?!?!?dehe boda ha märkts ifjol vi besiktningen!! aha...no shit?

SEN sku he hittas en svets..okej. svetsar fanns he överallt,men ingenstans blev e av..NÅH vi lyfter lite mer studielånspengar o för bilhelvete ti en firma o svetsas...obs bara ena hjulhuse..vi hindar halvvägs hem då vi blir meddelade att di no svetsar lite mer o...jaha....

the point? ja betala undi 500 juuurous fö tha car...POFF! o där 597 juurous på två vikor..ti bilin.
glöm gott folk int bort bromsrempan ja jor ifjol, 500 runda pengar. glöm int viikset som ja bytt förra höstin, o alla andra fina delar ja e hämta till.

Glöm ej heller att kylarin läker, oljon ska bytas, bromsskivona ska bytas o att he låter lite undälit från varje kant o håll nu som då.

ja blir så pitti. ja borda sälj bilin fö typ lite på 2 tonni fö ti få tibaks di pengar man e laga på han..*hahahahahah* säg mej om ni vet nån som e så dum?;)

tänker int sälj bilhelvete.bilfan ska få liid me mej ti sina sista satans metrar!!!

ALLT e imot mej.allt.

Skrivet: 22.10.2008 - 14:46:50  Editera detta inlägg Radera detta inlägg

alltså FENIN va ja har leidon. fö tri dar sen börja allt fittas...o spänningen står i stigande kurvo!
Har lust att va ti nån byggplats o kräv att di ska fäll en betongvägg på mej..

Föst då starta int jonis bil, så vi gedd akkuhjälp me min. då börja föstås min akku-INDIKATOR(fittit ord) blink nå...nå enlit joni sku ja skit i he.okej.
nå. då sku herr joni sätt sin poppilaite-paska i min bil, FÖ ATT HAN INT ORKA BÄR E TI KÄLLARIN. okej.. efter nå kinas gav ja opp o leta han koppel i allt o, i min bil siis.

NÅÅÅH. dan efter då så hoka vi att voi vide sii, akku lamppon lyser hela tidin! så fundera ja om man borde åtgärda saken, men herr minä tiedän kaiken tykt att he int e nödvändit. okej.

SEEn dan efter sku joni fa me egen bil ti don. not. han ringer o VÄCKER mej 7 o vill ha min bil fö hans int startar.
- int behöver du väl bilin?
- jo
- jamen ja slipper int på don
- ja men roll din bil bakåt o kör min brevi o ge akkuapua
- ja hinner int

ja ble pitti o tänkt sej nå fult, men ja kuna håll me. så då måsta ja hämt min bil från hans don.
NÅH. då märkt ja ti föst att klockon int lyst i bilin, int nå andra lampor heller, typ blinkers o hela satans faderullan. vindrutetorkren blev seeeeeg o låååångsam... okej.. nå. shit happens?

sen sku ja på don. ja hann ti fösta rondellin då bilin blev seg o knycko.. den dog. som tur rulla han in på en litin gato. fy fan va ja svärd.
sen då ja efter 17 om o men slapp me ak på don, SÅ BÖRI DIDE SATANS GRÄDDSNÄCKONA JÄVLAS!!! ja had sönder 3 STYCKNA. obs A på slute. baket don dro vi min bil ja papru...me typ 2 meters rep. fast he sket int se fast bromsan låssa bli hård.

nå. ja lugna ner mej, o trodd att he bara va nån personli fredagen den 13e he va frågan om...
MEN SINI NÄ SATAN! min bil sto ju då natten i papru, så ja måsta för joni ida på don..
okej allt va frid o fröjd, ja fo ti skolan o blahiiblahaa..

NÅ då ska ja fa från skolan...STARTAR JONIS BIL DÅ?!?!?!?!?!?!?!?!?! nä va satan sku han he!!!
ja va så fitti så ja tänkt böri tjut! ring ti joni o svärd, ringd ti mommo o fösöka håll me i schack, ring ti joni igen o gav opp... sen tänkt ja att voi jumalauta om en bil ska gör mej såhe fitti ere no fan!!

så ja svärd tungon svart, sparka bil, stampa gasin så matton fick ett hack, svärd mer, stampa o ti sist seeeeeegt o lååååångsamt orka han böri snurr..o jeeeesus.

att allt fan ska jävlas på en o sama gång!!!

Så TEKS joni fråg om ja har en föbannelse på mej..fuck off!

Föbannade bilhelvete.

Skrivet: 26.10.2008 - 10:25:05  Editera detta inlägg Radera detta inlägg

i torsdags va ja o hämta en ny del, som he borda ha vari fel på..men nä sini..va sku he va såde enkelt ti hitt rätta fele?!?!

ja sto o så på me spänning i byxona då han böt delin, laga laturin på plats, svärd, o konstatera att no e satan dehe motorutrymme fittit dålit planera (hondas välplanerade placeringar), svärd o konstatera nojooooo..nu ere där!

i extas sku vi då bepröv detta fenomen.

O VA PROBLEME FIXA nu då? neee-e sini..va fan sku he va he...!

ti helminen på freda igen..delin fås föst på löda..prkl. ja borda bli privatstamkundsföklara på hede ställe.

nåh..lörda. hämta nya delin igen. ja for på don o joni lämna o skruv. då ja kommer hem sir ja min bil på gårdin, min lycka for opp ti klimax, eftäsom he va ett tecken på att han e fixa nu!!!

jepp okej. ja fick hör att han funkar nu, men he e lite skumt då han laddar redit övä 14....jaha..shit the same, vi far ti voitby nu.

när vi hann så långt som ti papru börjar akkulampon blink, once again, yllätys, så vi for ti garage o mät grejsen. vi for fö vidare konsultation ti grannpoikin, o efter måånga om o men o fina svordomar, blir ja kommendera att kör bilin antingen hem elu ti garage..okej!!

let's start the car! o va säger bilin då man startar han? MÖYHMÖYMÖÖÖYYYYYMAUF.
he va som så prickin på i , Ä o Ö så vi kuna int nå annat än piss på oss av bittert skratt.
fuck.
grannpoikin förd hem oss. ja blev djupt deppad, ja vila int ens ha godis från filmtown..that menar att ja e bitter... fuck off everything!!!

 

Vänligen notera tidpunkten när samtliga inlägg är skrivna. 2-3 år gamla inlägg, och jag minns med vilka känslor jag skrivit dem! :D

Och nu när man riktigt börjar tänka efter, är det inte ett under att min kära Honda fortfarande lever?! Men, för att vara snäll med min psykiska hälsa, tänker jag inte ens försöka räkna ut hur mycket jävla pengar jag har lagt i bilfan. Älskade lilla Sonta Akkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0