Högstadiets pärlor

...I lågstadiet var ju alla ännu snälla och lugna. Man liksom, gjorde som läraren sa. Oftast.

Sedan i högstadiet hände något som fick allas små barnahuvuden att, ja, spåra ut lite.

Anledningen till varför detta snurrar i huvudet nu, är att en gammal klasskompis fyllde år, och plötsligt började allt mindre friskt som vi hållit på med dras upp.

T.ex hittade vi på jättemogna namn till varandra, som vi skulle övertyga läraren om att dom var riktitga. Sedan hittade vi på roller, typ att en skulle sitta och fila naglarna hela lektionen, en annan skulle mala tuggummi.

Sedan hade vi x-antal häften, som vi under lektionstid förde vilda diskussioner i. Jag har kvar vissa, och personligen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser dem. Det fanns häften som bara två delade ("vill du böri ha ett häfte me mej?") och häften som snurrade runt alla, t.o.m pojkarna ibland! Dessa häften var ju gladeligen sponsorerade av skolan, självklart.

Några ytterst privata utdrag:

Vem ska ja iskee?
Iske T!
Nä han tycker ändå om M. Du ska iskee S.
Noh pyh. S e mähä. Iske T!
No om ja iskee T, så iskee du S, o P iskee M!


Va e din top-5?
Ja har ingen. Ja ska bara iskee nån.
No har du nån?
Nojoo, F, T o S e helt ok, men ja ska int iskee di.
Iske nu! Så iskee ja o nån!


Ha T sagt nå om mej?
Nä, ska ja prat me han?
Jo, men säg int nå om mej. Fråg bara vem han tycker om.
Ska ja fråg P o vem han tycker om?
Jo..O säg att P frågar av dide andra o lite..


Jag vill inte skämma ut någon, så jag skriver inte ut namn! xD

Ja...Det var inga lätta tider. Tydligen. Vi borde ta en Martta-träff men gänget, och minnas gamla goda tider. Martta Klubben var vi, ett gäng stora flickor som träffades med jämna mellanrum. Så gjorde vi nåt kul. Men sedan började en massa pojkar få tillträde till våra möten, så då ändrades karaktären lite. Hahaha... Herregud. Vilket barn man var.

På tal om högstadiet, så närmar sej vår första klassträff. Rätta mej nu, flickor, men visst står det 14.8.2001 i våra klassringar? Och 10 år därifrån framåt så är första träffen? Jag har problem med att urskilja graveringen, eftersom min ring är mitt i tu eftersom att ett häst trampat mer en en gång på den.

Herregud. Snart 10 år sen vi började högstadiet? Hur gammal är man..egentligen...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Anna mulle noi nimet, mä en tajua yhtään tosta mtn paitsi että toi teksti on tarttunut mun silmiin joskus vuonna kivi ja mooses :D

VA har vi klassträff nästa år!?!??! oikeesti?

2010-05-28 @ 10:21:17
URL: http://cutiejess.blogg.se/
Postat av: Turre

Hahahaha! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD



Ja e mållös.



Klassträff, hahahaha igen. :D

2010-05-28 @ 13:11:11
Postat av: Jessica

HAHAHHA, ja garvar ännu oxå!! va fan e liksom hede sista fö sla? oikeen kunnon kiertelyy x'DD

2010-05-28 @ 16:05:15
URL: http://cutiejess.blogg.se/
Postat av: Petra

Vi hette bullaligan vi ;)

2010-05-31 @ 11:11:18
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0