Sej-och-ris-röra till Targa och en ToDo-lista till Jones

Ja, lite midsommarmat ska Targa också få. Jag brukar sätta till morötter också, men nu har fröken varit lite kritisk i magen, så det blir snälla varianten, endast kokt ris och kokt sej, smarrigt. Det är egentligen inte fråga om någon festmåltid för henne, snarare magåterhämtningsmat. Men man kan ju lyxa till det på lek ibland.

Jones får en ToDo-lista som väntar på bordet när han kommer hem idag. Jag hade bett honom göra en sak igår,  som han inte lyckades genomföra. Så idag har han en hel lista, och på den finns nu 5 punkter och jag funderar frenetiskt på fler. Simpel logik, gör det ordentligt genast så slipper du lättare undan. Skit i att göra det och få dubbelt med arbete. I detta fall femdubbelt. Hittills.

Tänkte åka till butiken igår, men jag började göra en massa här hemma så jag hann inte. Så jag är tvungen att fara idag. Med alla andra i hela stan som riskerar att svälta och törsta ihjäl under midsommaren, för butiken är ju stängd en dag plus att dom stänger tidigt imorgon. Suraste är ju att det jag behöver är duschkräm och sådana grejer. Och det är verkligen slut så jag måste få det innan helgen.

Förövrigt tänkte jag vara smart och packa idag, så att jag inte behöver dividera över det imorgon efter jobbet. Jag ska packa min stora lätkäkassi åt mej själv, lilla lätkäkassin åt Targa, och så ska jag kärleksfullt ställa fram en ryggsäck åt Jones. Och skriva en till punkt på hans lista: Packa. När jag kommer hem ikväll ska jag korsförhöra honom över vad han packat med. Det brukar sakna logik, så då ska jag sucka lite och överlägset fråga "nå ha du me tandbostan helst? elä nå tröjor? tänkt du klar de me hede? tänkt du kanske int ta me nå andra skor elä va had du tänkt". Sen ska jag sätta mej på soffan och titta på när han packar på nytt. Moahaha. hahaha..Moahahaha..hahah..

Såja. Jobb ikväll och imorgon på morgonen, sen bär det av till Skaftung, Varsikakara, efter middagen i Voitby. På söndag ska jag gladeligen jobba igen och känna hur den 100% lönen rullar in.

Så, trevlig midsommar gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0