Hett tips!

Återigen idag fick jag konstatera att det lönar sej att ta med sej sin nyckel när man går ut.

Jag sa det till och med högt åt mej själv när jag satte fast kopplet på Targa idag, " kom ihåg nycklarna". Jovisst kom jag ihåg dem, när jag smällt fast dörren. På fel sida om dörren fanns både telefon och nycklar.

Jag drog ett djupt andetag och gick den planerade länken med Targa. Sedan skulle jag gå till disponenten, men hanfan var inte hemma. Jag plingade på hos några grannar, men nej, ingen ville ha mej. Jag gick ut och satte mej på gräset, sådär häftigt som man gjorde i ungdomens dagar. Förste man jag attackerar hade ingen telefon med sej. Den följande bad artigt att få veta vad jag skulle göra med hans telefon. När jag berättade varför jag skulle ringa ett samtal ville han veta varför jag lämnat nycklarna och telefonen hemma. Jadu, den fan som visste.

Jag ringde åt mor, den enda vars nummer jag kan utantill i dessa dagar. Länge och väl ringde det innan hon svarade, och jag bad henne att ringa mommo som har vår extranyckel. Så, efter några pubertala suckar från både min och Targas sida kom gulliga kära mommo med nyckeln.

Fan dessa sommartider när man går ut utan jacka!  Detta var inte första gången för mej, så nu ska jag rita en biffig bild av en nyckel, och pryda den med någon orginell text såsom Kom ihåg nyckeln. Kanske ska jag sätta fast en nyckel i Targa? Det är ju med henne jag alltid gått ut när hon tvingat mej att lämna nyckeln hemma.

Idag får vi hem räkningen för husritningarna. Det påminner mej att jag lovade att sätta upp bilder på huset. Hur som haver. Rediga 1000 pengar gick faderullan på, precis som vi uppskattat. Han kommer hem till oss med den värdefulla räkningen.

Senare ikväll ska vi bryta upp cykellåset. Jag hoppas att min systers slit med målandet inte går upp i rök. Det ska nämligen ske med en rälläkkä, ni vet. Nåja. Såläng jag får upp fanskapet så jag kan använda den så tillåter jag lite våld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0