Uppdrag simdräkt

Ja, jag skulle på simdräktsjakt idag. Först var jag ensam på förmiddgen i stan, och hittade en halvful blus åt Joni. Inget åt mig själv, kan ni fatta?! Inget. Jag provade dock ett par jeans, och ett antal simdräkter, men dem lämnade jag i butiken, allihop.

Istället for jag till Tölby för att skvallra, länge sedan sist. Med mig hade jag Arnolds donitsar.
Sedan for jag hem och manipulerade Joni att komma med mej till stan. När han väl var övertalad ringer min vän S och vill ha sällskap till stan, så jag skippade Joni och for iväg  med henne istället. På simdräktsjakt.

Det började med att vi gick till Vero Moda, där mina jeans befann sig. Kan inte ha andra jeans när min rumpa ser ut som den gör. Om man klipper bort min övrekropp, från höftbenet uppåt, ser min rumpa och mina lår ut som, typ, en 12 årings.  Barnhöfter. Slätt poff rakt bara. Och rumpan lika platt som en våffla. Det måste ju se helt jävla sjukt ut, barn underkropp, och sedan en liten svullo överkropp. Nåja, provade jeansen igen och upptäckte samtidigt prisen. Hade tänkt sätta en 80-90 euro på ett par jeans igen, eftersom de brukar kosta ungefär så mycket. Nu upptäckte jag att ena paret kostade 40 pengar och andra 50 pengar. Resultatet? Lycklig Emma som stegar till kassan med två jeans.

Sedan fortsatte simdräktsjakten. Under den hittade jag ett "underställ", eller Svettdräkt som Joni envisas kalla det, till Joni. Hittade också ett par slökäbyxor, alltså collegebyxor. Adidas. Behövde sådana eftersom mina ABI-byxor börjar vara döda.

En bild på dagens köp. Finn 1 fel.

2xjeans från Vero Moda, Adidas träningsbyxor, Jonis blus och svettdräkt.
Vad fattas? 500  kronors frågan...Rätt svar....SIMDRÄKTEN!

Ärligt. Hur jävla svårt ska det vara att hitta en jävla simdräkt? Svansade först runt i typ cittare och Anttila, och kunde konstatera att de bara hade bikinis i sloggimodell. Då stegade jag vidare till sportbutikerna. Jagtänkerintesägameränattherregudhurjävlasvårtskadetvaraatthittaenjävlasimdräktidennapissstad?!?! Provade några, men blev så bitter och inåtvänd så jag gav upp. Hopplöst. MILT sagt. Jag har nu i princip bästämt mej för att försöka hitta en topp i simdräktstyg och ha den med bikini under när jag och mor börjar simma. Simdräkterna kan dra sig dit solen aldrig skiner. Baklänges. To hell with them!!! Fan vad jävla upprörd man kan bli av en jävla simdräkt som man inte ens har. Eller vill ha. ÅÅÅÅÅH.

Tack för denna gång. Nu ska jag lugna ner mej med filmkväll. Joni hade ju trots allt diskat och dammsugit medan jag var borta. Utan att jag ens antydde något eller gav vinkar...Undrar om han har gjort något dumt, eller om han helt enkelt tycker att jag förtjänar det bästa.... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0