Proppmätt och skidlust

Idag var vi en sväng till Voitby, för att kolla upp lite saker med husbygget osv. Sedan packade mor ihop lite simdräkter som jag skulle prova, och jag hittade två stycken som var helt skapliga som jag i princip kan använda även om de ser lite stora ut på vissa ställen, men de får duga tills vidare eftersom simdräktsjakten orsakar destruktivt tänkande för tillfället. Så det blir att provsimma dem nästa vecka då...
Under vistelsen i Voitby upptäckte Joni en hungerskänsla, så han föreslog Rax. Självklart tackar man ja till att bli bjuden på mat, även om jag hellre skulle ha gått till typ, Amarillo, men som sagt, man kan ju inte alltid vara för krävande. :D

Vi ringde sällskap av H&T, så vi satte tillsammans och vräkte i oss. Jag har så bra självkännedom, så jag insåg att det var dags att sluta när jag kände hur det började trycka under nyckelbenet. Men det var gott ändå!

Angående skidlusten... Redan ifjol hade jag lust att skida och tänkte hämta dem från Voitby. Men det blev alrdig av, inte för att jag är lat, det blev bara inte av. Istället gick jag ju till fots på isen t.ex, i brist på annat att göra när Joni var i armén. Men nu har denna lust inte lämnat mig ännu heller. Jag vill skida. Traditionellt. Flata. Dessutom hade min kära syster och hennes man skaffat skidor att hurtta sej med... Och då blev jag ännu mer desperat! Ringde min mor för att fråga hur det stod till med skidorna, och jo de lever ännu, MEN, min mor sa att de kändes korta för henne?!? Vilket betyder att då är dom ju korta till mej också?! Hur långa ska dom vara? Fan måste kolla upp det där innan jag blir hysterisk. Vill ju skida. Tänk att skida på isen med Targa. Palermo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0