130 e på bestick och nagellack...

..Det lyckades jag med igår. Besticken i sig, Hackman såklart, blev kring en 100 e. Nagellacken, blev då kring 30 e, enkel matematik. Det där med nagellacken tänker jag diskret skylla på min syster. Hon är nagelfreak och milt manipulerande, så nu har jag köpt en jävla massa nagellack, till och med O.P.Is fastän mitt nutida nagellacksbruk är mycket begränsat pga av skolan. Om det inte vore opassande där så skulle jag ju ha lackade naglar 24/7, men som sagt...Jaa...Vet inte vad jag ska säga. Det var väl stundens hetta som fick mig att göra affärerna, eftersom det var KELA-dag igår, och eftersom jag varit utan pengar i en månad så var jag liksom skitlycklig. Besticken var dock planerade. Anton stackarn var blek och kallsvettig när han fick trava efter mej i butikerna.

Idag ska jag föra Anton till flyget. Ett tu tre ska han liksom hem. Man har inte hunnit se så mycket av honom när han har hittat en person som han tycker förtjänar hans uppmärksamhet mer än oss andra. Jag tror jag sa för mycket redan, så nu ska jag inte säga mer. Förutom att jag faktiskt ett tag tänkte mobba honom lite, sådär som man mobbar nykära fjortisar. Men sen kom jag på att jag själv är nästan 40, vilket betyder att han nästan är 30, så då kan man inte fjortismobba längre.

Dock har vi hunnit med lite kussemobbning ändå. Senast igår. Mommo stackarn ville nog ta oss i öronen och slänga in oss i skrubben. Men hon ör så pass realistisk så hon visste att hon inte skulle orka slänga dit oss längre. Dock har hon aldrig bokstavligen slängt in oss, men hon har visat oss vägen in dit och meddelat oss att nu är vi tysta och sitter där inne och lugnar ner oss. Det var skitkul de första 15 minutrarna, sen var det inte roligt längre. Man hann bli orolig över att hon glömt oss. Typ.

Gårdagen gick ut på B-humor. Eller C-humor, om B-humor är likamed kiss och bajs humor. Mommo suckade uppgivet och undrade vad vi felar. Det var också en skitkul fråga förstås. Men, man ska ju bevara barnet inom sig. hah.

Förövrigt gick nyåret bra. Svingod mat. Från början till slut. Gott vin. Och lite till...Bra sällskap och rolig kväll. Ända tills vi gjorde misstaget och åkte in till stan. Big misstake. Nå, man lärde ju sig till kommande år, återigen, att  det är ingen vits att gå ut på nyår. Eller juldagen. Så. En bild eller två ska jag bjuda på.



Varannan vatten. Hela kvällen. Nästan.



Köksmästarinnorna.


Sofistikerat.     



Jodå.

Kommentarer
Postat av: Petra

Bra, Emma OPI är superbra, men svindyrt. Speciellt deras topcoat...i like a lot. Nu borde jag typ jobba...yeah right...mycket roligare att läsa bloggar!

2010-01-05 @ 11:03:53
URL: http://smicksnack.blogg.se/
Postat av: Ems

Jeah, grejen e den, att di i kicks had opi o china fö 5 ege, men han burkin ja to va ju int me i he föstås, men, what can u do...;)

2010-01-05 @ 16:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0