10012010

Idag när jag stod i dushen började jag tänka på bloggar, fantasifull som jag är. Det berodde säkert på gårdagens Kokkola-revy, där min kära syster träffade en annan bloggare. Dom liksom läser varandras bloggar, och igår träffades dom live i slutet av Kokkola-revyn, som var precis sådan som en Kokkola-revy ska vara. Man känner ju sig liksom lite vetande när man var där fjärde året. Nåja, på tal om bloggar. Själv är jag ingen överaktiv bloggläsare, men jag läser olika bloggar ändå varje vecka. Det jag började tänka på nu i dushen var att alla har typ nåt tema liksom, eller ja inte direkt tema, men en massa vettigt att komma med. Till skillnad från mej, som bara svamlar när jag känner mej svamlig. Liksom..ööh..jaa klädmärken, fancy-märken, dagens det ena och det andra, modegrejs och roliga barn, och spännande maträtter o.s.v.

Nu började jag känna mej lite..mindre bra. Jag fick liksom lite prestationsångest. Så, bara i ett desperat försök att känna mej lite in så tänkte jag presentera mina must have- och favoritprodukter. Smart!

Känner mej lite osäker inför detta, kan jag erkänna, så jag börjar med håret och ansiktet. Sedan tar jag resten av kroppen senare. Eller, resten låter som mycket av något, och även om jag anser att min kropp är av modell lite-mer-utfylld så är den inte så stor ändå, så jag syftar liksom helt enkelt på kroppen och fötterna...och typ naglarna.


Kan ju nämna att jag är lite pytt på hår. Det skulle man inte kunna tro, eftersom jag knappt kan göra en fläta på mig själv, för att inte tala om att locka eller platta det, eller göra någon frisyr. Har alltid samma trista frisyr, med sidbening. Ibland är det till och med uppsatt i hästsvans typ. Nåja, ändå tycker jag om hår. Var hos frissan i torsdags, så nu är allt slitet bort, ersatt med lite slingor.


Såhär så jag ut efter frissan. Älskar lockar också.



Detta änvänder jag hemma. För att inte gå i konkurs p.g.a håret så växlar jag systematiskt mellan bliiligt och dyrare. Till höger billigt L'Oreal balsam, shampo och leave in. Till vänster och liggande i mitten dyrt L'Oreal shampo, balsam och leave in. Grön burk Fructis inpackning och sedan en leave in av Svartkopp.. :D Är riktigt nöjd med allt :) skulle dock inte skada med Bed head-grejer heller...;)



Om jag vill vara fin, till nyår och midsommar, använder jag dessa också. 2 till höger är vettiga heat activators, sedan världens bästa spray PROFFS, håller allt alltid. Lee Staffords glansserum, L'Oreals colorgliss skyddserum och bag size PROFFS får alltid komma med i min muminmamma krogväska.


Detta är till för Fejset. Vival lappar att ta bort smink med, en ansiktsmask med torv och menthol som jag smättar på typ varannan vecka. Varmt vatten att tvätta nyllet med, svalt vatten som avslutning. Kan inte änvända rengöringsmedel eftersom jag ser ut som vet inte vad då...Erisan fuktighetskräm, har inte vågat prova andra sedan jag upptäckte att den funkar för min hy, Dermosil uppfriskande ögongel, och leppomada. Lyppsyl. Läppfett. Eller vad fan det heter.



Vardagssminket. Franböjare från Lindex, förvånadsvärt bra, Lumene kompaktpuder, Maybelines Sky high curves till underfransarna, Max Factors False lash effect till övrefransarna och fransborste. Sedan växlar jag efter humör mellan Rimmels blåa kajal och Lumenes gråa.


Sådär. Hoppas intresseklubben antecknar febrilt. Med risk för att låta som en slag hippie av nåt slag, så vill jag poängtera att man kan se ut som en männsika och bli beskådlig med billiga produkter också. Allt behöver inte vara Dolce Gabbana eller Dior. Förutom parfymerna, som jag kan ta upp senare också! Parfymer kan jag ännu sätta pengar på, men att betala flera herrans 20- lappar för en maskara eller ett puder typ går över mitt vett.

Kommentarer
Postat av: Petra

Man får bra ideer i duschen. Vet du min syster mini, isabelle. Hon funderade på samma sak, liksom vad som skulle bli hennes "dagens", men hon kom inte på någon.



Märkte att vi har en de produkt samma och jag märker att det har med vår mor att göra. Vilken produkt är detta? 100-kronors frågan ;)



Och jag säger också läppfett, Mamma har lärt mig!!!!

2010-01-10 @ 17:05:25
URL: http://snicksnack.blogg.se/
Postat av: Ems

100 kronorsfrågan är tuff, men jag tror jag vill låsa a) Vival Fettlappar..?! :D

2010-01-10 @ 20:07:32
Postat av: Anonym

jah, du milde va ja sku handel smink jag å om man sku va normal... men ja er allergisk, så sorgligt som de e sant :( jag + maybelline (eller hm, eller l'oreal) = röda, uppsvällda grisögon. tack, gud.

2010-01-12 @ 18:15:29
URL: http://www.bloggen.fi/mamis/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0