Alla <3-dag och minus 2 Mariskoolar.

Dagen till ära klickade jag hem lite somriga kläder från Ellos plus två Disney filmer, 101 dalmatiner och Snövit.

Sedan fick jag övertalad J att komma med och gå på isen, det gick han nog med på bara för att han hade dåligt samvete från igår*. Som tradition brukar Targa få ta med en leksak om vi är på väg till ett ställe där hon får springa fritt. Idag var ändå valet i det svårare laget, hon brukar få välja själv bortskämd som hon är. Det är bollarna som är varmast hjärtat, och hon ville först ha en tennisboll. Grejen är den är för det första sjunker dom i snön, och för det andra fastnar snön i dom och sen försvinner dom. Med moderlig omsorg föreslog jag en Aqua- Toy boll, som är gjord för att flyta och därför är den lätt och sjunker inte i snön. Hon accepterade den. Stolt bar hon den hela vägen till isen och hem. Hon ser lite löjlig ut när hon bär sina leksaker ute, stolt som en tupp och mån om att precis alla ska se vad hon har i munnen. Om någon råkar missa det ser hon sårad ut.

Vi gick typ en timme. Eller, tre steg, sparka bollen, tre steg, sparka bollen, fem steg, sparka bollen och så vidare. Inte en chans att hon skulle tycka att det räcker...Emellanåt kan hon stanna och äta snön av tassarna, men sedan är det full rulle igen. Nu ligger hon dock halvdöd och sover. Halleluja.

Det finns två typer av däggdjur som har det lite svårare än andra att vara vackra vissa dagar. Den ena är kvinnan, den andra hunden.




Synd att snön hann smälta...hon brukar ha vit mask och mantel...



Mild skadeglädje.

*En viss herreman i huset skulle dammsuga igår. Han suckade demonstrativt och härjade med slangen. Ett tu tre smällde det och det låg splitter över golvet. Jag gav hon två mycket enkla och klara alternativ; sov på soffan på obestämd tid eller köp två exakt likadana nya. Han valde det senare. Bittert, det var mina två absoluta favoriter, den turkosa och havsblåa mariskoolin. Mycket bittert. Han får hoppas på det bästa att vi hittar nya nu på fredag när herren har lönedag och ska följa med på mariskoolijakt.

Nu ska jag baka citronmuffins i mina nya muffinsformar. Det är någon som  inte behöver förvänta sej mycket överlopps deg idag. Så ska jag kolla en Disneyfilm också.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du har nog lite otur med dina skålar du!

2010-02-14 @ 20:20:21
URL: http://snicksnack.blogg.se/
Postat av: Ems

Åh, ja börjar känna mej utsatt och förföljd av en ond makt...

2010-02-16 @ 07:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0