Nepp, I don't fake anymore.

Jag har verkligen ansträngt mej  för att försöka vara på lite bättre humör, eller helst lite neutralare humör åtminstone. När åskmolnet tagit över har jag ansträngt mej och försökt vara som folk ändå.

Men jag gav upp nu. Kort sagt, KELA kräver att jag ska betala tillbaka 201,60, senast 10 februari 2011. Fuck off säger jag. Då är detta en sak som jag ringt och diskuterat dit mer än en gång, och det sades att ja, du har rätt till studiestödets bostadstillägg tills barnet är fött. Nu meddelade dom att jag inte har haft rätt till fanskapet. Har jag missat något, eller har jag fött barn redan?

Ja gudars, vilket jävla brev jag ska skriva imorgon och posta till KELA. Vilken tur att jag skrivit upp datum och namn på vem jag pratat med.

Ja, nog är det trevligt att som finsk medborgare bo i Finland och få stöd av staten.


Nej jag är inte bitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0