Några dagar kvar! :)

Till jul alltså. Och först idag fick jag sista julklapparna skaffade. Ännu fattas bara blommor åt diverse mommon och fammon. Och herregud innan man ska hitta yllesockor i denna stad denhär tiden på året! Det var tur jag hade en bra dag, annars hade jag fått itkupotkuraivarit mitt i stan.

Idag förde jag också Melvins julklapp till honom, eftersom julbocken är så himla råddig att han trodde att Melvin bor hos oss. Julbocken frågade mej tidigare också vad syrrans man önskar sig i år. Kanske han är lite på sniskan hela tiden, hela gubben.
Samtidigt fick Targa och Quentin bekanta sig med varandra. Quentin var tydligen så pass gammal och mogen enligt Targa att hon såg sin uppgift i att ge lite kamratuppfostran istället för den moderliga omsorgen som Pumba en gång i tiderna råkade ut för. Nå, liknande träffar borde man orka sej för oftare. Likaså borde Targa och Rocky träffas oftare. Inte för att det är fråga om lata hundägare i nån ända, vi råkar bara vara lite...saamattomia.


Var en sväng till skolan idag också, jag skulle få se på nya läseordningar. Dom var inte klara, och räck upp en hand den som är förvånad! Denna vecka torde dom ändå komma på nätet, men då återstår det ju att se hur jävla mycket ändringar det ska ske ännu innan kurserna börjar, under kursernas gång, och innan sommaren kommer. Överlag såg det ändå helt överkomligt ut. Det ska nog gå det där, egentligen är det bara en tung kurs vi har, och den har vi fått försmak av redan på hösten. Har inte hört att barn blivit miljöskadade i den där skolan tidigare, men det är lite frågan om när det gäller vår klass.


Nu ska jag droppar örondroppar åt Targa (suplaais) och sedan ska jag skölja tassarna med Betadine och smörja in dom med Basibact och tjärsalva. Ja, hon behöver domdär jävla tossorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0