Dagens goda gärning

Jag förde en stor låda choklad till "jobbet" idag. För det är dom värda där. Boendena fick också lite. Och resten ska personalen vrida i sej så att dom orkar vara duktiga och snälla fram till jul så att julbocken hittar hem till dem också!

Det var så himla kul att vara där på besök, och jag blev till och med bjuden på lunch. Så satt vi och funderade på hur man egentligen blir tant, och huruvida man kan få i sej för mycket choklad eller icke. Och att det är bra att ha en egen liten godisgömma i sin rollator. Och att man egentligen bara blir arg av en chokladbit. Och att man blir en bättre kvinna om man får lite choklad nu som då.

Osökt så började jag tänka på sommaren...Jobba hela sommaren på halvtid eller en månad 75%? På sommaren tänkte jag liksom ta igen lite mammaledigt, eftersom jag bara kan vara halvt mammaledig nu under vårterminen. Svåra frågor. Blir att fundera vidare på detta senare.

Hujeda mej vet ni. En vecka till jul, och jag har inte handlat alla julklappar. Detta har aldrig hänt förr. När vi var små..eller okej yngre, promenerade jag och Haidi hou till Siwa och handlade alla julklappar. Det var diskborstar och ljus och diverse. Hur smidigt som helst. Varför känns det som om Siwa-presenter inte räcker längre..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0