I natt jag drömde...

..att jag var på en tre-dagars resa på Rhodos. Inte i Rhodos city, på ön Rhodos. Jag kan inte sätta tummen på vem jag var där med, men det var en kompis som jag umgicks mycket mer med förr, skulle jag säga. Vädret var dåligt och vi hittade inga butiker, så vi bestämde oss för att lämna i Helsingfors och shoppa när vi kom tillbaka till finnlandet. Och där var den drömmen typ..

Så, tack nu till alla i min omgivning som reser av och an hela tiden. Min resfeber låter mej inte ens vara ifred på natten längre. När ett schakk kommer hem, börjar följande att tänka på riktigt på en Thailandsresa i vinter. "Kom med" tyckte det gäng som nu leker med tanken på rikitgt. JOVISST om jag inte skulle ha 10 veckor obligatorisk praktik just då. Nej vet ni, jag är nog så nöjd med att vara i finnlandet ännu några år. hahah.


För övrigt kan jag meddela att min råtthysteri inte ännu riktigt släppt. Igår när jag pajade Targa råkade hon öppna munnen. Jag tyckte mej känna en odör av råtta, så jag avslutade hastigt mysstunden. Skulle det inte vara sånthär jävla wappenwäder skulle jag tvätta henne, men det är inte riktigt lönt, känner jag.

Och anledningen till varför det är sånthär pissväder är ju att jag storstädade i förrgår, tvättade golven i hela 3 omvarv. Så det är ju klart att det blir sånthär väder då när hundägare precis har storstädat. Okej, har fortfarande balkongen och fönstren kvar men ändå. Så på grund av att jag storstädat i veckan och hållit på med så mycket andra husliga sysslor, måste jag idag ta en egen självstudiedag för att börja skriva praktikdokumenten som ska vara inne, få se...IDAG! Så, skippar fysiologin och skriver rapport och inlärningsdagbok istället. Fliiiitigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0