Hett tips från Ykköset...


VAH?!?!? Inte?!? Varför det?!?

Ärligt talat tycker jag att folk som överväger att smuggla in djur olagligt inte ska behöva ha djur överhuvudtaget! Importerade djur i all ära, om man vill ha nåt supersläktat djur från utlandet eller om man tar ett djur för att rädda det, bara man gör det lagligt. Lagligheten här innebär att man ska ha tålamod med en massa pappersarbete.

Ska bjuda på lite mer bilder från min hundsalong här om dagen. En liten nyfiken grannflicka kom och snokade och ville agera fotograf.


Fifi's face cut, som inte blev riktigt som det skulle eftersom han är lite
pubertal om man ska klippa honom ensam...




Ser ni hur förnedrad hon är? Ni skulle bara veta hur hon ser ut när man
ska tvätta henne...och den dagen närmar sig...

Såja. Bakade just en rulltårta för första gången i mitt liv. Ska ta med den till praktiken, eftersom det är mitt näst sista skift idag. Den blev inte som mommos och mammas rulltårtor, men för att vara min första blev den ganska så fin. Och ganska god var den också, som fyllning lade jag chokladmousse och hallonsylt. Tog ingen bild på den stackaren... Angående praktiken så fick jag en jättefin utvärdering av mina handledare igår. Bättre än jag trodde faktiskt. Dom gav mej en liten dikt också, som min ena handledare fått av sin handledare en gång i tiden. Den dagen jag är handledare ska jag ge den vidare! :) Rulltårtan gjorde jag för boendena, personalen fick lite hallontryffel, och mina handledare lite Belgiska praliner, för det är dom värda! :D

Nu väntar jag med spänning i byxan på att tvätt maskinen ska vara klar.  Lade igång den idag kring 9, och det tog så länge, så vid 12 startade jag om samma program, som ska ta typ 1 timme. Samma byksats snurrar fortfarande alltså. Jag kommer att älska maskinhelvetet om den går sönder nu. Om den inte är klar snart så avbryter jag den och sätter på centrifugeringen bara. Månne inte kläderna är rena nu då dom snurrat i typ..4 timmar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0