11042010

Efter dagens kvällsskift på praktiken har jag två praktikveckor kvar. Det har gått ganska snabbt tycker jag. Måste börja fundera på vad jag skulle kunna baka till sista veckan...  :) Jag har två nätter bakom mej nu, den första gick i praktikens tecken, och genast följande natt som inhoppare. Jag kan säga att när man vakat 10 timmar, kommer hem och sover knappa 6 timmar, och vakar igen ytterligare 10 timmar så börjar man känna att man lever...Igår sov jag från 8 på morgonen till 6 på kvällen, och ändå somnade jag bra där efter 22.30 när vi tog natten. Och nu vaknade jag lite före 10, och känner jag kunde ha fortsatt sova men vill göra något vettigt innan jag ska på praktiken igen.. Sedan första vaket har jag också haft äcklig värk, helt vanlig bekant värk som jag har haft länge, men nu har det varit omöjligt...kanske för att man inte sover på natten..? Efter första natten kände jag mej lite kritisk i magen också, och var säker på att jag blivit smittad med det som rörs i huset, men icke, jag är frisk ännu! Peppar peppar, ta i trä, spotta över axeln och hela köret.

För övrigt kan jag meddela att vi nu är bygglovsinnehavare och tomtägare. Vuxenpoäng med dubbelbonus typ. Det kändes väldans vuxet att ha en check på lite under 20 tusen pengar i sin plånbok över en natt och en kväll och halv dag. Det kändes väldigt proffsigt att sitta och skriva sin underskrift på fyra papper, sedan idka lite avslappnat och vuxet small talk, stiga upp, ta i hand och tacka för sig och önska en god fortsättning. För att jämna ut överflödet av vuxenpoäng smättade jag Jones på rumpan med ett litet obestämt ljud när vi gick till bilen.

Vi var också och kikade på en lägenhet..kanske jag nämt det redan..? Den var dock bajs. Eller nej, jättetrevlig säkert, men inget för oss. Typ 4 kökslådor och 4 köksskåp borde ju säga halva sanningen, inga andra skåp/ förråd resten. Nu i skrivande stund kommer jag på att jag skulle ringa och meddela vårt beslut på fredagen. Ojdå.

Nåja. Nu ska jag påbörja det där vettiga jag ska ha gjort före praktiken idag.

Kommentarer
Postat av: Anton

Grattis ärade kusin! Jag äro stolt över dig!

2010-04-11 @ 20:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0