Pukeudu pinkkiin idag 23.10..!

Jovisst, har gått omkring med rosabandet en tid nu, och skulle gärna gå runt i rosa idag och stolt meddela folk i min närmiljö, som vet vad det är frågan om, att jag självklart stöder bröstcancerfonden varje år under den officiella kamanjtiden. Grejen är den att jag inte äger ett rosa plagg. Eller jo, jag ljög lite, jag har en singoallatopp med rosa i, men det är så grav gravid-varning med den blusen, plus att jag ser ut som en gris i rosa, så världens kvinnor får nöja sig med att jag idag har rosa naglar och det kära rosabandet på mig.
Dessutom har jag köpt flera Geishan, wc-papper och annat som ger en del till fonden. Har t.o.m gett en mindre, men ack så värdefull summa pengar. Jag är en god människa.

Har just fört min käre Kusse på uppbåd. Han kommer idag att få domen när han blir intagen. Jag väntar med spänning i byxan beslutet. Det gjorde nog han också, han var lite tyst och neurotisk i bilen.. ;D Nejdå, det ska nog gå så bra så...

Vi som tillhör den yngre gruppen av Harjula Generation ska ut och fira Kusses myndighet ikväll. Tyvärr kan inte alla som tillhör den tidigare nämda gruppen delta, eftersom en liten Kusse till har rotat sig i Svärjeland och inte slipper hit i ett fingerknäpp. I alla fall, så kommer då yngre Kusse, Syster+ avec och jag och avec att börja kvällen i Amarillo. Självklart ska Ollis visas upp för nymyndaren, och min kära smått manipulativa syster ska få en chans att känna sig lite yngre för en kväll och hänga på Ollis, precis som hon gjorde i ungdomens dag, för typ 10 år sedan. För 10 år sedan skulle hon ha övervägt att riva mig i håret efter en dylik kommentar, men vi är ack så mogna i dagens läge, att såna scenarion är ett minne blott.

En gång i tiderna, för typ rediga 10 år sedan, uppkom ett fenomen årligen, alltid vid samma tidpunkt. Det var Harjula Klanen, som gav sig iväg på äventyr under en benämning som inte tål att skrivas ut. Klanen bestod av kusiner, vitaminer och småkusiner och respektive. Jag minns från dessa tider då äldre Kusse och syster yster  fixade sig hos mommo. Man skulle banne mig inte stå och glo eller vara ivägen. Då var det alltid denna samma tidpunkt årligen, efter jul, då praktiskt sett hela släkten flippade och stressade och sminkade sig och sedan försvann. Jag kan säga hela släkten, eftersom vår kära släkt är mycket kvinnodominerande, och det är kvinnorna som flippar vid sminkningstillfället före utgång.
Många år trodde jag och lill Kusse på lögnen vi fick höra om vad som komma skall; Släktens kussar ska träffas för ett möte, och äta ute och sen komma hem. Måste ha varit trista och tunga möten, eftersom de berörda gick som i dvala dagen efter.

Så, ni som känner er träffade, varför upphörde detta fenomen precis när vi yngsta började närma oss tillåten ålder för att få vara med på dessa möten?! Tål att tänkas på. Vi som var barn för 10 år sedan har våra teorier.

Vem vet, kanske Klanen återträffas och fenomenet väcks till liv igen..?



Kommentarer
Postat av: Petra

Kära systeryster!



Du ÄR en god människa! Jag hoppas att du har köpt Geishan även för min del för som du vet så smakar de inte riktigt åt mej.



Orsaken till att Klanen Harjula slutade med denna väldigt roliga årliga sammankomst är enkel! Folk blev helt enkelt för gamla och tråkiga. Redan när jag började hänga med så blev det mindre folk och slutligen så var de inga längre som åkte ut på Tapaninpäivä.

Och he ska jag säg dej kära syster. Och de he kommer ju inte du ihåg för du sov och var en liten typ baby. Då jag var typ 17 år så var jag väldigt sjuk över en jul, så de riktigt äckligt sjuk som jag nog aldrig ha varit efter det, kan mätas typ med Svininfluensan. Och jag var ju som sagt underårig...så jag fick inte fara med och jag skulle lämna hem och sköta dig. Jag kunde knappt prata, jag kröp till köket efter vatten och kunde inte stå för jag var rädd att jag skulle svimma.

Och pointen för allt det här så har jag ju redan missat totalt men the point is.. typ att jag inte heller alltid fick vara med. Eller nåt! Och det var ju ett väldigt viktigt möte. Alla som inte setts på typ 1 år träffades vid o´malley´s och vi hade ALLTID förbokat bord där. Jepp, det var de gamla goda dagarna det!!!!



Hur gick det för kära Kusse den yngste nu då??? När var hur?



Å jag kommer nog inte att känna mig ung ikväll utan snarare helt IKÄLOPPU! I väntan på det ;)

2009-10-23 @ 15:01:17
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0