091009

Jahapp, så sitter man här igen, klockan är 07:30. Deprimerande. Senare idag ska jag med en klasskompis till VCS och prata med en gynekolog. Folk kommer väl att tro antingen att nåndera av oss är så pjasu så vi inte vågar gå  ensamma, eller så kommer nån smart individ att börja planera upp ett lesbiskt förhållande mellan oss, och att vi nu kommer till gynekologen för att diskutera eventuell fortplantning... Grejen är den, att vi har ett väldigt givande ämne i skolan som kallas så fint som "kulturell kompetens inom vårdarbete". Tack vare denna kurs ska vi gå och diskutera men en gynekolog. Vi har alltså ett givande grupparbete där vi gjort upp en fiktiv berättelse om en teini från Irak, som inte har det så lätt. Vi bestämde att flickan har gynekologiska problem, bara för att göra upp ett problem i vårdsituationen....

På tal om fortplantning, så kommer jag ännu ihåg en lektion i högstadiet, med Ifa, förståss. Någon seghjärnad klasskompis frågar varför vi e lediga imorgon, och eftersom Ifa dröjer med svaret, så svarar jag glatt att lärarna är och fortplantar sig, nöjd över att kunna ett sånt sofisteikerat ord. Ifa korrigerar mig uppgivet, att nej, vi kommer att fortbilda oss....

I onsdags var vi och kollade ett hus... Kort sagt, så visste vi inte om vi skulle skratta eller gråta. Så vi asflabbade då vi satt oss i bilen. För det första var priset inte diskuterbart. Okej om huset var nymålat, och rören blivit bytta för några diffusa år sedan, grunden var förnyad o.s.v. Av ett 3 vånings hus på 152 kvadrat, var jag nöjd med EN WC och kellaren. Övre våningen så för jävlig ut, likaså mellanvåningen, förutom dendär ena WCn....Dessutom upptäckte vi en diffus och lite mindre trevlig odör, men gubben va så säker på att att det inte fanns mögel, så han kuna nästan lova oss det..PYH. Till på köpet sa dom att det är "oma suojaisa piha"..öööh..var?? För det första såg den för jävlig ut den också, och har man en hund som råkar tro att hon på något sätt är myndig, så är den verkligen inte suojaisa! Så vad säger man, nej, vi ska inte köpa hushelvetet! :D

Jag känner mig även manad till att upplysa folk i min närmaste omgivning, att jag är väldigt lyckad, riktigt begåvad! Skrev 4 i senaste tenten, så nu har jag skramlat ihop två kurser på talang och bondförnuft och fått 5 och 4 i dem! Men min stolthet kommer att straffas när det är dags för mikrobiologi, anatomi och räkningen..den dagen den sorgen! :D

Nu ska jag fortsätta på gårdagens hurtmani. Köket blev klart igår, tvättade t.o.m ugnen och väggarna...Innan jul räcker det då med en vanlig storstädning och gardinbyten..:D i väntan på julen...


från en sak till den 17:e, så måste jag medge att jag känner mig lite okompetent, eftersom jag inte fattar hur jag kan få större text. Jag antar att åtminstone min käre mor kan ha problem med läsningen, man kan ju inte buffa skärmen hur långt bort som helst innan den åker i golvet...begåvad som jag är kommer jag väl att komma underfund med detta ännu i år...

Kommentarer
Postat av: Petra

Vet inte hur du får större text, skall försöka kolla lite på min och se hur det fungerar.



Du kan ju ta med din tent till mommo så kanske hon kan ge dig en slant för din begåvning. =)



Lycka till på VCS! Läste idag att de skall flytta ihop öronpoli och gyn.poli. Helt absurt tycker jag om det!!

2009-10-09 @ 12:08:54
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0