Lilla jul och glöggfest

Härom dagen hade vi en liten glöggsmakning. Vi hade hem Riitan Herkku, Marli och Hellefors glögg. Riitan Herkku röstades dock ut redan i semifinalen. I slutskedet stod det alltså mellan Hellefors och Marli. Här följer en kort och halvhjärtad recension;

Årets glögg: Marli 4½ tomtenissar, Hellefors 5 tomtenissar. Riitan Herkku röstades ut i semifinalen!
Kampen mellan Marli o Hellefors var hård. Både Marli och Hellefors representerades av en fantastisk, inbjudande doft och en lockande färg under uppvärmningen. De tävlande smakades först utan, och sen med traditionella glöggtillsatser, och ännu här var kampen hård, med det slutade med att Hellefors kom fram med en liten liten extra tjing i smaken. :D

Dock blir det nog både Marli och Hellefors ikväll när vi har glöggparty. Plus Emman piirakka, sallad och julstjärnor.

Angående julmarkanaden så tar vi oss dit imorgon, eftersom det blir så sent att åka dit nu, när Joni ska diska hela veckans disk nu. Vi ska ännu hinna till butiken och hämta godis och glöggnötter, och sedan ska jag skjutsa mommo på julfest. Sen blir det att komma hem och börja laga sallad och grejer..

Var en sväng hos mor min idag och lånade hem lite julskivor. Ska lägga dem på datorn så då får man lyssna bäst man vill på dem.. :D


Från en sak till den femtioelfte, dethär med att lägga upp bilder...nu tror jag att jag fattade hur typ, meeeeen, eftersom vi köpte en extern hårddisk så har Joni hunnit flytta alla bilder till den redan, och den är nu undangömd i en låda eftersom det ser så stökigt ut att ha den brevid datorn. Och den hade så kort sladd så du kan inte ens ha den på golvet, utan inom en 20 cm radie från datorn. Nåja...Jag får återkomma med bilder sen inom en snar framtid. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0