Snilleblixt! Nästan..

Just för en stund sen stod jag i köket och slog in julklappar. När jag bläddrade genom Js julklapp före jag slog in den, såg jag en sak. Och då kom den, snillblixten. Åtminstone känns det som en sån nu. Det har att göra med min systers kommande 30 års kalas. Nu kan jag ju inte berätta allt, för då förstörs en eventuellt bra idé, och hör och häpna, det är inget jävelskap från min sida. Det är en riktig redig lite halvlöjlig men ack så kul 30 års grej.

Jag hade inte tänkt så mycket på att hon fyller så fint tal, innan hon i år på sin fagra födelsedag konstaterade att det blir 30 nästa gång...Hahaha..vafan? Tretti?! Syrran? haha..Hon e ju min syrra..hon fyller väl inte 30 innan jag själv e typ..25. åtminstone. Efter detta så har tanken slagit mej några gånger..helt utan anledning egentligen. Det stämmer ju faktiskt. Den äldre delen av den yngre Harjula gruppen fyller 30. Jag och Anton är ju bara barn ännu..Eller nej..jo...neej..vi är ju också myndiga. Anton är officellt myndig, men är fortfarande för ung för vissa ställen.. Själv blir jag myndig för dessa ställen i januari. Med dessa ställen avser jag typ helgkryssningar och vissa krogar och Alkos sprit-åldersgräns. Alko välkomnar ju dock folk på sprituppköp då man fyller runda 20.

Nej.. Denhär idén går inte hem från mitt huvud. Jag får väl skriva upp den, och ta fram den då det närmar sej och fundera igen om det känns som en maffig idé. Just nu kan jag se scenariot framför mig. Jag kan se allas miner, eller åtminstone deras som ryms med i min vision om detta. Är riktigt nästan stolt över mej själv att jag kom på en kreativ idé som känns vuxen och som inte har något större jävelskap i sej. Håller jag på att mogna på riktigt? Ja, jag går ju mot 30 även jag.


Kommentarer
Postat av: Lillkusse

För det första vill jag gratta dig för att du fick din heliga snilleblixt. Jag har aldrig fått någon sådan.



Det här med generationsväxlingar äro mycket intressant. Jag minns så bra när den äldre delen av den unga generationen Harjula hade sina påhitt. Nu är vi i samma åldersfas.

Dock är det ju lite skillnad eftersom vi inte har några småsyskon att använda som slavar och diverse slagpåsar men tänk vilka erfarenheter dessa gamlingar har gett oss!

Vi måste ju också framhäva att dessa gamlingar är förnuftiga människor med sunda värderingar!

Du själv, Emuli, är ju faktiskt FÖRLOVAD och är inte det ett tecken på att man börjar själv bli gammal så säg ;)

Tiderna förändras och vi med den, men vårt uppdrag, Emma, kommer alltid vara att få Harjula-Klanen stark och mäktig som den en gång var!



Man ska vara 20 år för att få köpa drycker eftersom man vill "skydda ungdomarna" men vid krigstillstånd skickas vi 18-åringar ut först till kriget, är det också för att "skydda" oss? Knappast.

Min åsikt angående detta är att när man är myndig så skall man vara myndig, inte några sådana här halvfasoner.

Medborgarens rätt till frihet måste beaktas till det yttersta!

Har man skyldigheten att kämpa i ett krig för att försvara hem och folk skall man också ha rättigheten att få köpa brännvin.



Tack för ordet.



2009-12-10 @ 14:14:29
Postat av: Petra

Man kan ju milt sagt säga att man blir lite nyfiken på detta. En snilleblixt från en klar himmel...jag får sällan sådana...och nu har du tydligen fått en angående mig...jaiks ;)



Lilkusse: Du kan starta en: De ungas rätt till brännvin kampanj. Skulle det inte vara kul =)

2009-12-10 @ 16:20:41
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0