29122009

Jahapp, gott folk. Året lider mot sitt slut. Skulle jag känna mig jätteeggad nu skulle jag skriva ut timmar och minuter och sekunder. Men jag är inte eggad idag, så jag meddelar bara att 2 hela dagar återstår av detta år. Idag räknas inte längre.

Julen har varit och farit för denna gång. Massor mat, fina presenter och sällskap av det bästa slaget har man fått njuta av. Även om juldagarna innebar en del stressande från ett ställe till det andra och det sjunde så har det varit riktigt mysigt.



Targa öppnar ett paket. Synd att jag inte kan lägga till ljudeffekterna som hon erbjöd, men som ni vet är jag lite okompetent.


En del av födan på julafton hos mor.

Såja. Lite bilder. Beroende på min antieggade stämmning tänker jag inte lägga upp fler.

På söndagen kännde vi hur det interna barnet inom oss tog över, och vi kände ett sug efter att få åka pulka. Jovisst, vi handlade pulkor för typ 40 pengar, begav oss till Öjberget och pulkade. Botten is nådd. Dock trivdes vi inte särskillt länge eftersom det var svinkallt. Så kallt att man hade så kallt att man blev riktigt amper och gråtfärdig.

Idag fick vi besked från banken att de beviljar lånet till oss. Man kan inte säga att man blev förvånad, men nu känns det som om man får bråttom med det hela. Vi har tid på oss till februari, då ska affären slås i lås. Nu är jag lite sur och bitter över detta också, eller nej inte över detta egentligen, men över det att jag vet exakt hur jag vill att huset ska se ut, alltså planlösningen, men att få nerklottat det på ett jävla papper är tydligen för mycket begärt. Och visst, jag är okompetent i vissa sammanhang, men att en sån sak inte ska fungera är väl fan att ta i?!
Ååååh. Suck. Stööön. Jag har haft såna interna utbrott att jag tappat räkningen på antalet ihopskruttade jävla papper. Jovisst går det att rita drömhuset, men det resulterar i att resultatet i verkligheten skulle blir typ, 300 kvadratmeter. Det ingår inte i planerna nu. Nu är det typ 5 rum som gäller, och kvadraterna ska inte överskrida hälften av 300. Nej. Ska sova över natten och ta itu med det imorgon igen.

Se så muntert inlägg jag lyckades åstadkomma. Hipp Hurra för mej, den begåvade antieggade okompetenta pissenissen. Egentligen har jag en massa att muntert att skriva om...Men jag har ingen lust att skriva om det, för jag är bitter. Nej, det är jag inte. Jag är bara lite förbannad och stressad. Sur, liksom. Otålig också.

Jodå. Kunde ju sätta ett nyårslöfte på att lova att jag ska skärpa mig och hantera mina humörras. Ja, det kan jag göra. Jag lyckas ändå aldrig hålla några fans nyårslöften, så då behöver jag ju inte tänka på det mer än typ...3 veckor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0