Körkortet från flingpaketet?

Ååh vad jag hatar folk som inte kan köra bil som folk.

Folk som t.ex ställer sig på bromsen och sedan sätter på blinkers, eller sätter på blinkers i samma veva som de börjar svänga på ratten.

Och folk som inte riktigt besitter kunskap om hur och när man ska använda blinkers.

Eller folk som grupperar åt höger när dom ska svänga åt vänster, och vice versa.  Eller så står dom mitt i och väntar på att få slippa att svänga åt vänster, istället för att dra lite åt sidan så folk kunde slippa förbi ändå.

Och folk som inte fattar att de nog bra kan köra lite framåt vid grönljus när de ska svänga åt vänster men måste vänta på mötande trafik. Man behöver inte lämna bakom linjen och vänta.

Och folk som inte fattar att stora fordon som t.ex lastbilar behöver mycket mer spelrum än en personbil. Personligen vill jag inte utmana ödet och ta en fajt med en långtradare.

Eller folk som tror att deras lilla riskopp i stil med Ka (vad fan är det för ett bilnamn?) är ett gigantiskt fordon som behöver minst lika mycket spelrum (och speltid) som RG-line.

Och så har vi domdär som saknar kunskaper om att samspela med övriga trafikanter. Ni vet, alla står stilla, alla far iväg, alla stannar igen, inget händer, alla väntar på att någon ska åka iväg, ingen vet som gör det o.s.v.


Värst av allt är ändå dom som hänger en i röven. Så nära att jag i princip kan kittla deras ludna tår och känna odören av syrlig fotsvett, och det enda som hindrar mig från att göra det är min hund i bakluckan och min son på baksätet och lite ynklig plåt. Då blir jag förbannad. Riktigt upprörd faktiskt. Get away from my ass liksom. Skulle jag panikbromsa skulle jag ha bakomvarandes ludna tår i min nacke, och lite mos emellan.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Japp värst e di som hänger i röven på en, speciellt nu då de e vinter å he kan va halt!

2012-01-22 @ 10:18:13
Postat av: Anonym

Nånå iis int nu.. Ja har ju en ka å jag e ju en excellent chauför :D // Emma nr 2

2012-01-23 @ 21:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0