Ett under har skett i detta hushåll!

Jepp! Idag skulle jag laga kycklingsallad, och innan jag började klagade jag lite allmänt om hur mycket jag borde få gjort. Sedan när jag stod och stekte kycklingen plockade Jones fram salladsverket och frågade hur jag brukar skära saker och ting och hur mycket av allt som ska med. Blev så paff så jag hällde sojasås på golvet. Sedan började han på med själva salladen och jag stirrade stint på kycklingen.

Efteråt var han stolt som en liten gosse för att det smakade så gott. Tror att det här är typ 3:e gången något dylikt sker, och tidigare har jag härjat som en särring och typ ritat på papper att du+jag+göra mat=du gör en sak+ jag gör resten. Sedan om Jones har gjort mat heeeelt själv så serverar han makaroner med stekt maletkött alternativt makaroner med tonfisk. Detta var alltså nästan en grej som borde skrivas upp i Klimpens Boken om mej-bok. Och att det dessutom hände när det var frågan om sallad! Jones är lite mentalt allergisk mot sallad.

Nu tillämpar jag då hundpsykologi och överöser honom med positiv feedback som tack för önskat beteende. Sedan ska jag låta saken vila någon dag, och sedan prova igen för att förstärka detta önskade beteende.

Med vänlig hälsning, The pack leader

Kommentarer
Postat av: Petra

Åhå! Tycker definitivt att detta är boken om mig-material! Fick du he helst på bild ;)

2011-10-26 @ 22:09:03
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com
Postat av: Heidi

Då Toni kockar så ere också alltid maletkött/tonfisk å makaroner! he e en av di få rätterna som duger åt honom..

2011-10-27 @ 14:02:23
Postat av: sofia

what's up me att karar bäst klarar av maletkött tsm me makaroner? Vill man ha variation får man la själv.

Instämmer me pepa - detta bör dokumenteras o bifoga gärna bildbevis! :)

2011-10-27 @ 18:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0