How we do it

Ni får ursäkta, men man blir lite insnöad på samtalsämnen när man blir mor. I mitt fall skolgrejer eller babysnack, men jag prioriterar det senare.

Man känner sig absolut älskad när man först duschar och tar rena kläder, sedan matar typen och blir nerspydd. Med ett tillgjort leende torkar man av sig och tänker "äh, ska ju bara vara hemma, det torkar nog.." Efter maten går man och byter blöja när man tror att urineringen redan ägt rum. Inte. Det kommer i en mäktig stråle, för inga prostataproblem eller andra strålbesvär existerar i detta hushåll. Då säger man "men lilla pissenisse, kisa du på mamma?" och så pruttar man på hans mage, byter blöja, och byter sedan egna kläder.

Alternativt ligger man på sängen och leker häst/ bil/ båt/ kamel eller dylikt med typen sittande på magen, då han mittiallt flinar nöjt och därefter öppnar fontänspärren i övre magmunnen och så har man en delvis bearbetad mjölkstanning som rinner ner i nacken. Då går man i duschen, och har man tur fortsätter dagen som ovan. Om inte, så behöver man inte vara orolig, man blir åtminstone kärleksfullt nerdregglad varje dag.

Idag var jag dock så taktisk att t.o.m Klimpen blev paff. Trodde att nummer två var avklarad när jag gick för att byta blöja. Dock märker jag att så inte är fallet precis när jag drar bort den sprängfyllda blöjan. Plötsligt sitter Klimpen på WC-kanten och gör sina behov. Här går vi framåt! Nåja, det var en akut krislösning. Skura bajs överallt eller sikta i byttan? Enkelt.

Jag menar, om man tycker att det blir enformigt att bara svänga sig runt på mage och få en Harjulansk raivare då man inte fattar hur man slipper tillbaka på rygg kan man lika bra WC-träna inför framtida behov.

Det är lite otäckt det här. Klimpen föddes ju typ förra veckan, och nu måste vi fundera på första potatisportionen. Och därefter blir det välling. Och mittiallt ska han ha flaskor och muggar han själv håller i. Och sedan kräver han att få äta själv. Och så börjar han säga hur han vill ha saker och ting ställda, och så börjar han vara uppsnofsig. Och mittiallt är han pubertal och smäller i dörrarna hemma.

Klimpen <3

Kommentarer
Postat av: Petra

Snart ska han ha en egen moppe eller ännu värre en mopobil.

Det är ju bra att du "pott-tränar" honom redan ;) Eller ska vi säg WC-bytts-tränar. He måste ha sitt roligt ut, jag kan bara tänka minen...kommer att gå med ett leende på läpparna resten av dagen då jag tänker på detta =)

2011-05-11 @ 12:47:02
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0