Vi-form och spyor

Som jag lovade att jag aldrig skulle prata i Vi-form om någon frågade något om barnet. Igår hände det. Jag blev varse om det då jag hörde mej själv svara på tant Emmas fråga "böri he va matdags?"...Nää vi åt tolv innan vi kom. Herregud! Han åt 12, jag åt tidigare när han sov. Sen begav vi oss tillsammans till skolan. Punkt! Om någon tar mej på bar gärning med detta igen så får ni hosta till. Mor och barn är två skillda personer. Visst, vi kan göra något tillsammans, typ gå ut och gå. Men när man matar med flaska är det nästan omöjligt att själv äta på samma gång. Om man inte själv tar sej en sup från flaskan kanske. Men det intresserar mej inte. Såja. Nu sover han. Jag är vaken. Sedan ska vi gå ut och gå när han ätit nästa gång.

Och Targa-äcklet har blivit ett snäpp äckligare (även hund och mäniskor är två olika individer, och ett djur är inte en "hän" på finska!). Om Klimpen råkar spy upp något som hamnar på golvet, behöver vi (jag och Jones) inte besvära oss med att torka upp det. Targa slickar bort det. Hur otäckt är inte det? Nå, åtminstone får hon i sej vitaminer och dylikt. För övrigt kan jag nämna att hunden och sonen i detta hus nu har börjat bygga upp en ny relation. Klimpen är som intressantast på golvet, och Targa bara hon rör sej. Hur kommer det att se ut då Klimpen börjar krypa? :D Targa är noga med att se till att Kimpen är ren, och som gensvar krafsar han henne lite och river lite i pälsen då han ligger i hennes famn. Hahah, japp, hennes famn.


I faderns famn.


I Targas famn


Jag skulle heller aldrig bli en sån mamma som tycker att det kunde vara kul att
se dylika slem/spysnören några år senare. Men när jag går igenom kamerabilderna
så kan jag konstatera att det är fler än en bild.


Fly-boy. Detta dregelsnöre räckte sen ända till golvet, alltså blev det över
1½ meter typ. Anteckana nu! Sori!

Har varit lite klent med bloggandet nu, men har haft så mycket skolgrejer att jag var tvungen att reducera tiden på internet till FB och andras bloggar. Nu ska jag dra sista slutklämmen på en hemtent och sedan ha en några dagars paus från större skolarbeten! Jag börjar ha en känsla av att det kanske skulle vara ganska klokt att inte jobba i sommar ändå...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0