"Ja se on turhauttavaa"

I brist på annat sitter jag och tittar på Eläinten pelastustiimi. Och den där repliken kom liksom så perfekt. Föreställ er, ni ser en djurskötare sitta i telefon, och så babblar hon tydligt in ett meddelande på telefonsvararen. Sedan lägger hon på luren och meddelar "I just left a message to the owner...over the phone.." VAH?!?! No shit? Säg att du skämtar?!

Och sedan när dom söker efter ett microship i en hunds nacke: - Yritämme etsiä mikrosirua, jotta voisimme löytää omistajan. Joskus se ei onnistu, ja se on turhauttavaa. Meeeh. Sluta gnäll. Varför vill du hitta ägarna till hundarna? Ta hem dom, för fan. Daah.

1) tänk att jag kunde räkna ut vad djurskötaren gjorde i telefon!
2) Turhauttavaa är det när dom i dylika program måste rapportera sånadär helt självklara saker. Klart som fan vill man väl hitta ägarna till djuren?! Jag blir lika frustrerad varje gång jag hittar ett djur eller ett barn utan ägare. Okej det händer inte så ofta, men det händer. Det får mej att tänka på den där pojken som jag lyfte upp från under vattenytan, när hans mor var upptagen med att rapportera med sin väninna. Och så tyckte hon att det nog var bra att han blev lite skrämd så han kanske lär sej. Jodå. Lär era barn respektera vatten! Släng i dom i vattnet där dom inte bottnar så blir dom nog lite skraja! Gudars.

Såh. Nu är jag snål på en schäfervalp. Eller en belkkarivalp. Men jag kan också ta en annan valp. Men jag är så förnuftig så jag håller fast vid det att det inte ryms 2 stora hundar i en tvåa. Plus en unge och en karl. Och jag. Det skulle också kunna vara lite turhauttavaa.

Nu ska vi iväg på möbelhandel. Eller, ihopp om att hitta möbler far vi iväg. Vi ska ha ett fint mappskåp, och nattduksbord (nattygsbord, nattduksbord? Det senare är jag uppvuxen med..). Då slår det mej att min vän  Särk har lite diffusa funderingar:
Eller ska jag satsa i en ny tv-taso? Men det känns lite väl då jag nyligen köpt ny matta och vitrinskåp. Eller? Får man handla precis så mycket man vill till sitt hem eller verkar det som att man slösade pengar hur som helst?
..öööh..Jag förstår inte problemet...? So what om man nyligen köpt det en eller det andra...Behöver man nytt, så behöver man det. Sånt som man köper till sitt hem är inte slöseri, utan en investering i trivsel i hemmet. Visst..Visst?

Kommentarer
Postat av: Särky-Särk

Aah. du tänker så! Men då känns de lite bättre att köp hem mera grejs. De e bara de som ja int skrev ut att hrrm host vissa släktingar och andra surpuppor kan ju bli bedrövade å väs bakom ryggin "jaa-a no har hon ju pengar så hon klarar sej iaf som hon handlar å vandlar osv." å sedan börja ja funder om he e mera VUXET å MOGET ti spar di hellre än ti propp huse fullt me tavara...? Men pointen e ju, ja BEHÖVER ett till skåp/förvaringsutrymme ti nedrevån. OCH en ny tv-taso. So, i'll buy whatever pleases me :)

2011-01-08 @ 18:19:14
Postat av: Linda (kusinen)

En liten fransk bulldog skulle ju få plats....åhh...köp en sån!! :-)

2011-01-08 @ 21:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0