Det blir en Vattuman.

Och det är ju så harmt så...Hahahaha! Wohoo! Skämt å sido. Eller nej, jättekul att det blir en Vattuman, vi Vattumän är ju lite bättre folk och oss föds det mera av fr.o.m 20 januari varje år, och ca 1 månad framåt. Men det är inte därför jag håller igen. Tvärtom har jag desperat försökt det motsatta. Har producerat en till sats bröd att frysa ner, och dammtorkat, dammsugit och moppat. Och putsat 40 cm snö från bilen. Och kastat frisbee och sparkat boll med Targa, och traskat i skogen. Och så har jag lite känningar av mjölksyra i sidfläsket.  Och kämpat med att lacka tånaglarna, vilket denna gång slutade med att Jones kommer att få utföra pedikyr när han kommer hem idag. Sedan ska jag baka muffins, och så ska jag råka ha för lite formar så vi måste äta upp massor med smet.

Jag har planerat in program till slutet av veckan och helgen, kärråkning med ponny och 5-årskalas hos Mele. I vanliga fall så skulle ju dessa planer leda till att nånting händer så att jag inte kan fara, men ni ska se så kommer jag inte att se skymten av några förhinder när det är dags att pylta på sej stallkläder eller kalaskläder.

Det verkar inte vara tråkigt där inne, för igår upptäckte klimpen att jag har revben även på vänstra sidan, så dom skulle också undersökas. Så klimpen bytte sida helt enkelt. Men högra revbenen måste nog vara lite kulare, för idag svängde han tillbaka. Mitt önsketänkande om att klimpen sitter fast vid dethär laget och inte är så pigg på att dansa River Dance längre var tydligen lönlöst det också.  Så nu har jag liksom bestämt mej att jag tänker köra hundpsykologi även på klimpen, och ignorera felaktigt beteende, och på så vis uppnå önskat beteende. Jag har dock ett krav. På min födelsedag den 28:e januari ska jag vara förlöst och hemkommen. Så det är lika bra att börja på ändå?

Kommentarer
Postat av: Petra

Nej nej nej, det måste ske före. Jag åker ju till Thailand nästa vecka. Mitt krav är att det sker före så jag hinner se Klimpen innan vi åker. Säg det till Klimpen!!!

2011-01-19 @ 15:21:41
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0