Finlands välfungerande hälsovård....

...ska vi ta vara på, för den fungerar ju utmärkt! Som idag t.ex, när jag suttit totalt två och en halv timme i telefonkö, endast alltså, så får jag veta att dom ger inga fler akuttider idag. Nehepp. Jag måste ringa pånytt imorgon.

Så då traskar jag iväg till egen hälsostation och meddelar dem att jag lider, och att tungan är sårig p.g.a. dom vassa kanter som min finns på min spruckna tand, som för övrigt spräcktes av en bit Fazers blå. Ojdå säger dom, ja dom ska försöka få in mej nånstans.

Jodå, inklämd blev jag. Bedövad också. Sen sa dom att dom skulle slipa lite. Sen fick jag stiga upp och gå hem och återkomma imorgon via telefon. Alltså. Haha. HAHAHAHA. Dom bedövar mej, slipar nån kant som jag inte märker någon nytta av, och säger välkommen åter. Ja fan, nog är det tur att vi bor i Finland. Dom undrade också om jag trodde jag kunde vänta till den 5.10 då jag har en vanlig tid. Nej. Det kan jag inte.

Jodå.

För övrigt blev vi trevligt ihjälskrämda med Targa på vår promenad idag. Vi tänkte frontalkrocka med en liten söt shettis som kom travande så att fläsket säkert dallrar ikväll ännu. Den var så söt. Eftersom vi av bara farten kom så nära varan hann djuren snusa på varann, varefter shettisen började inta föda och Targa tänkte pissa ner sej. Men, tänk vad allt man kan se! :D

Kommentarer
Postat av: Petra

Stackars Targa, he e nog allt lite spännande att bo i Hutski sku jag tro =)

2010-09-06 @ 20:20:01
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0