Näsmens och slumphurtighet

Tänkte få en Harjula-raivari idag när jag satt och filade naglarna. Det är bland det tråkigaste jag vet, och jag får alltid hyperdamp i rygg, händer och ben när jag filar. Ni vet känslar av rastlösa ben, multiplicerat med typ, femtielva. Dessutom började min näsa rinna. No ere nu satan, tänkte jag och snöt mej. Fortsatte fila, och näsan fortsatte rinna. Då tänkte jag hämnas på näsan, och snyta riktigt ända från tårna. Det borde jag inte ha gjort, får näsan hämnades tillbaka och satte igång en riktigt fin ström näsmens. Så nu ska jag lära mina barn att inte snyta från tårna, för då får man näsmens. Dra in snoret bara istället! Farbror doktorn tömmer nog näsan sedan med några kanyler!


Senare skulle jag ta fram en brödpåse ur frysen, och eftersom det tänkte leda till en ny Harjula-raivari så slutade det med att frysen blev avfrostad och ugnen putsad. Lämpligt inför jul, typ. Vad ugnen hade att göra med avfrostningen vet jag inte riktigt, kanske blev det ett tidsfördriv i väntan på att isklimparna skulle tina (dom jävlades också idag). Så nu kan jag baka som fan igen och frysa in!



Och anledningen till varför jag kompletterar med skål och handdukar inne i frysen är att vi just fört ut våra gamla tidningar, så jag hade inte så många av dem. Och så som frysen såg ut visste jag att det skulle resultera i massor med vatten, fast jag försökte skrapa bort lite klimpar. Därav niksi-pirkka alltså.

Ifjol torkade jag alla burkar och flaskor i WC:n i misstag. Detta kunde vara årets misstag...?

Kommentarer
Postat av: Särk

ja ha gråtskratta hela dan (väs-skratta i skrattovänliga situationer) åt ditt långfiner i förr inlägge. Tack! Ja vill tacka dej, för den.

2010-11-11 @ 12:44:47
URL: http://sarahsophialee.blogspot.com
Postat av: Särk

ja ha gråtskratta hela dan (väs-skratta i skrattovänliga situationer) åt ditt långfinger i förr inlägge. Tack! Ja vill tacka dej, för den.

2010-11-11 @ 12:45:26
URL: http://sarahsophialee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0