Årets cykelpremiär

Var ensam hemma en liten stund, så jag bestämde mej för att snabbt kolla Targas tassar för att vara säker på att dom är hela, och sedan fara på sommarens första cykelfärd.

Först kämpade jag med låset gud vete hur länge. Sedan när jag fick upp det och skulle hänga det runt styret, rann det rostvatten på mej. Sedan tänkte jag inte få det låst igen. Sedan fattade Targa att vi skulle få sällskap av boskap (cykeln) så då började hon skälla. Hon skällde hela vår gata ut till stora vägen. Sedan kissade hon, och började bita i hjulen. Nå, sedan lugnade hon ner sej och jag kunde börja trampa. Då började hon skrika igen och ställde sej framför cykeln. Åbeket. Sedan vips började hon springa brevid cykeln som om hon aldrig gjort något annat.

Vi cyklade typ 10-15 minuter, och under dessa minuter konstaterade jag att cyklen faktiskt är jättetrög och ostabil att cykla med då Targa är med. Alltså behöver jag påriktigt en ny cykel. Dessutom har älgpeden några faktorer som påverkar säkertheten:
1) inget skydd på kedjan, byxorna kan fastna och blir smutsiga.
2) kedjan hoppar ur om den känner för det.
3) växlarna är schizzofrena.
4) handbromsen drar åt bara på ena sidan, och lämnar sedan på.

Plus att styret är lågt. Ja. En ny cykel är min nästa inventering! :)

Här är bildbevis på hur trött Targa blir efter att ha vallat cykeln en stund.



Hahah, hon ser ut som en hjärna!

Kommentarer
Postat av: Petra

Brain-targa, hahahahahaaa

2010-05-11 @ 18:23:10
URL: http://snicksnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0