Nu jävlar...

..ska jag köpa Nokiagummistövlar eller Kuomastövlar till Targa.
Vi åkte en sväng till hundparken i brist på annat att göra, och när vi kom hem la sej fröken ner och började slicka sina tassar. Tänkte först att det var någon skönhetsprocess, men när jag kollade närmare upptäckte jag att fröken hade 3 av 4 tassar sönder. Detta började på senhösten, när hon bokstavligen hade en bit borta från ena bakre trampdynan. Då skämtade jag om att jag skulle köpa skor åt henne. Nu har jag tappat räkningen på dessa blödande söndriga trampdynor och överväger skor på blodigaste allvar.

Grejen är den att man inte märker att hon är sönder innan man kommer hem, i värsta fall dagen efter när hon haltar som en pensionerad gris.

De enda tassproblem som har funnits hittills har varit relaterade till allergin, då är det antingen öron eller tassarna som gäller, plus magen. Ja och på sommaren har hon haft diverse sår mellan tårna i sin fagra simhud.

Åååh. För börja tillämpa mina teoretiska kunskaper om sårvård igen. Trampdynorna lyser knallrosa/ röda, och fröken tror hon bara råkar få lite prinsessbehandling när jag håller på med dem.

Nej, skor ska hon ha. Kanske man hittar sånadär fula gay-toy-puppy-boy-skor i storlek XXL. Eller boots. Eller pumps. Samtidigt kan jag passa på köpa en morgonrock åt henne. Och en finklänning. Och en söt hoodie, kanske Hello Kitty. Och läderjacka. Och BH. Och leopardtrosor till den kommande löptiden.







Gud hon skulle totalvägra att gå med skor! Redan reflexvästen är den största förnedring hon vet, och skor dessutom?! Hon skulle hata mej.

Kommentarer
Postat av: Turre

Hahaha, BH! xD

2010-03-18 @ 16:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0