Grav irritation och mera kreativitet.

Efter att ha varit och simmat 1 km återigen, kom jag hem och väntade på posten, bara för att bli lite deppad och besviken. Inget brev från kommunen. Jag tog tummen ur röven och ringde Ämbetshuset i Korsholm, för att få veta att dom inte behandlat vårt ärende i februari, så som det var sagt. Jag tänkte smälla av, imorgon torde ju tomtaffären slagits fast.

Ett till samtal gick till förmedlingsfirman, "vår" person var på semester, och en annan skulle ringa efter lunch. Jag väntade snällt under den 3 timmar långa lunchen tills jag fick ett samtal. Det positiva är, att kontraktet står fast tills vidare såvida säljarna inte vill säga upp det efter imorgon. Det skulle handla om att vänta tills denna månads slut. Det jävliga var, att förmedlarna hade fått uppgifter som sa att det fattas anslutningstillstånd. F.U.C.K O.F.F säger jag. Jag, Emma jorma jooseppi Hurjala, har personligen fört dit alla jävla papper som ska införas, före mötet!!! Det tål att tilläggas att jag vid två tillfällen blivit informerad om att vårt ärende är på listan till följande möte.

Såååååååååå. Nu ska jag ta och lugna ner mej idag, för att imorgon sätta på mej finkappan och läppstift och gå och träffa dessa jävla tumrövar och fråga vilket papper som fattas. Eller nej, jag ska be dem visa det papper som fattas. Sedan ska jag le, säga I TOLD YOU SO och säga någon jävla snitsig kommentar om att det är lättare att söka om man tar tummen ur röven och käften och näsan. Sedan ska jag meddela, vid behov även rita, att detta ärende kommer att behandlas på nästa möte. Vuxet, äckligt lungt och sakligt. Punkt.
Nej, jag är inte hatisk. Inte heller förbannad.


Idag när jag tvättade Targas matställ kom jag på en till häftig idé: jag har en handduk under stället, eftersom hon inte är den finaste damen i matbordet, och besämde mej nu att klä över den ljusblåa lite sunkiga handuken men Blått fräsht tyg. Med stansen förstås. Det kommer bli palermo. Sätter en bild när den är klar.

Som prickarna över Ö denna dag ska jag nu ta tag i skoluppgifter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0