På begäran

Återigen en lista snattad av syrran!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?


Jag var 12 år, skulle snart bli tonåring. Vad gör man då? Antagligen gick jag omkring och trodde jag var stor och smart och allvetande?

2. Vad gjorde du för ett år sedan?

Var nära att spricka. Trodde varje dag att nästa dag är dagen D, men förgäves. Jag skurade golv dagligen, hoppade i snöhögar med hunden, och började bli lite bittert desperat. Det var liksom inte kul längre, att gå omkring och jäsa och börja tro att man ska vara första i världen som har en baby som inte kommer ut. Nånsin.

3. Fem snacks du gillar?

Snacks? Godis, choklad, glass, Tuckex....Klimpens småfolk-kex (Klimpen har fått 2 kex, jag har ätit upp resten av paketet)

4. Fem sånger du kan hela texten till?

Imsevimse spindel, trollmors vaggvisa...bää bää vita lamm. 5 pientä ankkaa...Och nästan Sininen uni.

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?

Nåh, om jag skulle bli det nu, skulle ingen i min familj ha skulder. Vi skulle ha ett kiva hus, några kiva bilar (jobbil, fritidsbil, butiksbil, skojbil...) en villa, en båt, eller två, nej en, jag skulle ha en häst, eller två, nej en, flera hundar och bla bla. Sedan skulle jag ge pengar till goda ändamål. Oho, det skulle bara vara fem saker. Nåh, det lär ändå aldrig ske.

6. Fyra dåliga vanor?

Choklad, socker, svordomar och att påta på allt som går att påta på på min hud.

7. Fem saker du gillar att göra?

Fem, fem, fem. Fem euro. Nå nej. Härja med Klimpen, alltså busa. Vi har inga större strider än. Äta choklad och glass, känna att jag inte behöver stressa över något, sova och köra bil. Inte samtidigt alltså.

8. Fem saker du aldrig skulle köpa, eller klä dig i?

Pillihousut ännu för någon vecka sedan :D Och leggings med blus som inte täcker rumpan, läderbyxor, magblusar (miks ihmees?), shorts (vill så gärna men...) och...och..High waist jeans.

9. Fem favoritleksaker?

Får jag räkna upp Klimpens leksaker som han inte kan leka med för att jag leker med dem? Nehe. Telefonen. Bilen. Datorn. Jones (åh herregud). Shit så svårt. Ööh. Kameran.

10. Personer jag vill se göra den här utmaningen?

Särk, Pesilia. Kusin Linda blir dubbelbombad. Såja, sätt fart! :D

Kommentarer
Postat av: Sofia

Favoritleksaker; Jones! Huippu! mantoy :D

2012-01-21 @ 15:15:34
Postat av: Petra

Hyvä hyvä!!! Sku int du måst köp en napapaitu, tänk att he va modernt förr. Huuh huuh… ;)

2012-01-21 @ 15:40:47
URL: http://snicksnackpetras.blogspot.com
Postat av: Anonym

vafö ha int ja sitt dehär? :D säkert för att ja på flit o-läser å sparar din blogg så ja kan läs flera inlägg åt gången xD men nu ska ja göra den :P

2012-02-15 @ 21:40:06
URL: http://sörk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0